مدیرعامل شرکت شیر پگاه لرستان:

لرستان خبر: مدیرعامل شرکت شیر پگاه لرستان گفت: هجمه استفاده از روغن پالم باعث تخریب اذهان عمومی نسبت به صنعت لبنیات شده در حالی که هیچ کدام از شرکت‎های پگاه در سطح کشور از این نوع روغن در محصولات خود هیچ استفاده‎ای نکرده‎اند.

لرستان خبر، شهریار یاراحمدی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در خرمآباد اظهار داشت: هجمه استفاده از روغن پالم که امروز در ذهن مردم به راه افتاده است که در برخی از لبنیاتها از این روغن استفاده میشود در واقع باعث تخریب اذهان عمومی نسبت به صنعت لبنیات شده و این صنعت زیر سئوال رفته است، این در حالی است که هیچ کدام از شرکتهای پگاه در سطح کشور از این نوع روغن در محصولات خود هیچ استفادهای نکردهاند.

 

وی عنوان داشت: با ایجاد این هجمه متاسفانه سرانه مصرف شیر در کشور آسیب دیده و در این خصوص شاهد کاهش مصرف 30 درصدی لبنیات در این مدت در سطح کشور بودهایم.

 

این مسئول یادآور شد: روغن پالم در کشور مالزی تولید و هسته آن برای صابونها مورد استفاده قرار میگیرد، این در حالی است که گوشت یا همان میوه آن دارای اسیدهای پالمیتیک از نوع زنجیرهای بلند تشکیل شدهاند که اگر از آنها زیادی مصرف شود، مضر است، به همین خاطر مصرف این روغن را به صورت محدود مورد استفاده قرار میدهند.

 

یاراحمدی تصریح کرد: متاسفانه بیش از 50 درصد روغنهای وارداتی کشور از این نوع است و باید به این افرادی که اجازه ورود این روغن به کشور را دادهاند، ایراد گرفت.

 

مدیرعامل شرکت شیر پگاه لرستان با اشاره به اینکه مخاطره اصلی این روغن در بسکویتها، شکلاتها و... دیده میشود، افزود: اشکال ما به این هجمه خبری این است که اگر کارخانهلبنیاتی از این روغن در سطح کشور و استان استفاده کردهاست، مسئولان استان باید شجاعانه آن کارخانه را معرفی کنند، تا مردم به خوبی محصولات آن را شناسایی و از آنها استفاده نکنند.

 

وی عنوان داشت: در حال حاضر 1070 برند لبنیاتی در سطح کشور وجود دارد که ممکن است، برخی از آنها تخلفاتی هم داشته باشند، اما انتظار ما این است که با پایش و نمونهبرداری از این کارخانهها آنهایی که تخلف کردهاند، معرفی شوند و نه اینکه تمام محصولات این کارخانه زیرسئوال بروند و مردم در این خصوص سرگردان شوند.

 

مدیرعامل شرکت شیر پگاه لرستان متذکر شد: در حال حاضر سرانه مصرف در کشور ما کمتر از یک سوم سرانه مصرف در دنیا است که همین خبرها و هجمههای روانی باعث شده است، از این سرانه نیز پایینتر بیایم.

 

وی گفت: امروز سن آغاز پوکی استخوان به سن پایینتر از 40 سالگی رسیده است که این امر نشان از سرانه مصرف لبنیات است که این خود یک هشدار بسیار خطرناک است.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات