مسئول بیماری های شبکه بهداشت و درمان بروجرد :

لرستان خبر: مسئول بیماری های شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: طرح واکسن پنجگانه " پنتاوالان" در مرکز بهداشت قدس بروجرد، با اضافه شدن جزء پنجم این واکسن، همزمان با سراسر کشور اجرا می شود.

به گزارش لرستان خبر، شهرام ممدوحی روز سه شنبه در بروجرد اظهار کرد: طرح واکسن " پنتاوالان" در مرکز بهداشت قدس بروجرد، با اضافه شدن جزء پنجم این واکسن،همزمان با سراسر کشور اجرا می شود، در سال های گذشته 4 جزء این واکسن مورد استفاده قرار می گرفت.


وی افزود: باکتری هموفیلوس آنفولانزای تیپ B جزء پنجم واکسن است که برای پیشگیری از مننژیت و عفونتهای تنفسی نقش بسیار مهمی دارد.
 

مسئول بیماری های شبکه بهداشت و درمان بروجرد عنوان کرد: این واکسن برای نوزادانی که به دنیا می آیند در 3 نوبت، و برای همه کودکانی که دو ماه تمام دارند، تزریق می شود که امسال وارد برنامه واکسیناسیون کودکان شده و تزیق آن در سنین 2، 4 و 6 ماهگی برای کودکان انجام می شود.
 

وی خاطرنشان کرد: در گذشته دیفتری، کزار، سیاه سرفه وهپاتیت B واکسن های تزریقی کودکان بود در حالی که امسال با تزریق پنتاوالان، کودک 5 واکسن ترکیبی را به صورت تزریقی دریافت می کند.
 

ممدوحی تصریح کرد : با ترزریق این واکسن ضمن پیشگیری از بیماری های عفونی تنفسی و مننژیت می توان از نقص و مرگ کودکان در اثر این باکتری هموفیلوس آنفولانزای تیپ B جلوگیری کرد.
 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات