رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

لرستان خبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان گفت: قبل از اجرای طرح سلامت بیماران صعب العلاج هزینه سنگینی پرداخت می‌کردند اما خوشبختانه با اجرای طرح پرداختی آنها از10 درصد هم به 3 درصد رسید و در بحث شیمی درمانی هم پرداختی بیمار نباید به 10 درصد بالاتر برسد، به زودی خدمات این بیماران رایگان می شود.

به گزارش لرستان خبر، کوروش ساکی صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه در خرم آباد در تشریح فاز سوم طرح تحول نظام سلامت لرستان اظهار داشت: یکی از دغدغه‌ها وچالش‌های دولت‌ها بحث سلامت است تا مردم دغدغه‌ای در بعد عدالت سلامت نداشته باشند، به طوری که ایران از نظر درمان دارای رتبه نخست خاورمیانه است.

 

وی هزینه طرح تحول نظام سلامت استان لرستان در شش ماهه اول سال 42 میلیارد تومان دانست و افزود: این مقدار تا پایان آبان ماه 93 به 57 میلیارد تومان رسید و از طریق وزارت بهداشت  و درمان قسمت عمده‌ای هم در زمینه تجهیزات، دارو وپزشک به سمت تعرفه واقعی شدن پیش رفت.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان به پرداخت هزینه در مان بیش از حد توان مالی بیماران تا قبل از اجرای طرح تحول سلامت اشاره و عنوان کرد: با اجرای طرح نظام سلامت اتفاق عمده‌ای که افتاد سهم پرداختی بیماران به 10 درصد رسید و اکنون با اجرای کتاب ارزش گزاری این پرداختی در سطح شهر به 6 درصد و در روستا از 5 درصد به 3 درصد رسید.

 

وی ضمن تأکید بر اینکه در این طرح تهیه دارو و تجهیزات بر عهده بیمارستان است، بیان کرد: در این طرح رایگان بودن زایمان طبیعی مطرح شد، این در حالی است که سزارین خطرات بسیار بالای مانند محدودیت در زایمان را به دنبال دارد، بنابراین در این عرصه ترویج زایمان طبیعی خدمتی به جامعه می‌شود.

 

ساکی به رایگان شدن خدمات بیماران صعب العلاج در آینده ای نزدیک، اشاره و تصریح کرد: قبل از اجرای طرح این بیماران هزینه سنگینی پرداخت می‌کردند اما خوشبختانه با اجرای طرح پرداختی آنها از10 درصد هم به 3 درصد رسید و در بحث شیمی درمانی هم پرداختی بیمار نباید به 10 درصد بالاتر برسد.

 

وی خاطرنشان کرد: در مرحله سوم اجرای طرح سلامت، کتاب ارزش‌گزاری ارائه شد تا هر خدمتی که ارائه می شود تعرفه آن مشخص باشد که در این کتاب، 700 تعرفه جدید تعریف شده و خوشبختانه الان وزارت بهداشت ورود پیدا کرده است تا تعرفه پیرا پزشکان را نیز مشخص کند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان به پدیده زیرمیزی اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح سلامت، بهانه ای برای دریافت زیرمیزی وجود ندارد و در صورت مشاهده تخلف، ظرف 48ساعت شکایت بررسی وارزیابی می‌شود ودر صورت واقعی شدیدا برخورد می‌شود به طوری که در مرحله اول اخطار و در صورت تکرار قطع موقت ودائم پروانه پزشکی را در پی دارد.

 

وی عنون کرد: بحث پزشک خانواده، شهرهای بین 20تا 50هزار نفر را مد نظر دارد که از جمله شهرهای استان لرستان، الشتر، ازنا و پلدختراست که طرح پزشک خانواده در آنها اجرایی می‌شود، این طرح در حاشیه شهرها که از نظر اقتصادی ضعیف ترند را پوشش می دهد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات