معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

لرستان خبر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در راستای خدمت رسانی مطلوب تر به مردم آسیب پذیر و محروم استان، با ایجاد مراکز مراقبت سلامت، برنامه تحول سلامت تداوم می یابد.

به گزارش لرستان خبر، طهماسب نظری روز چهارشنبه در جلسه ستاد اجرایی برنامه تحول نظام سلامت اظهار داشت: در راستای خدمت رسانی مطلوب تر به مردم آسیب پذیر و محروم استان، با ایجاد مراکز مراقبت سلامت، برنامه تحول سلامت تداوم می یابد.

 

وی افزود: کار جمع آوری اطلاعات و آمارگیری در راستای طرح مراقبت سلامت در مناطق محروم و حاشیه شهرها و همچنین شهرهای دارای جمعیت30 تا 50 هزار نفری انجام شده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد: با شروع مقدمات این طرح در خرداد ماه امسال در استان های لرستان، خوزستان و اصفهان به عنوان استان های پیشگام در این طرح، دوره های آموزشی مورد نیاز برای کارشناسان برگزار شده است.

 

وی بیان کرد: برای ساخت، تجهیزات، تعمیرات و بهسازی مراکز طرح مراقبت سلامت، 60 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده که به حساب دانشگاه واریز شده است.

 

نظری با اشاره به اینکه نورآباد و الیگودرز به دلیل نداشتن حاشیه نشین این طرح را شامل نمی شوند، تصریح کرد: 200 هزار نفر حاشیه نشین شهرهای خرم آباد، بروجرد، دورود، کوهدشت اطلاعاتشان جمع آوری شده و شهرهای پلدختر، ازنا و الشتر جزء شهرهای دارای جمعیت 20 تا 50 هزار نفری قرار گرفتند.
 

وی با اشاره به لزوم ایجاد پایگاه های مراقبت سلامت، خاطر نشان کرد: پایگاه های بهداشتی درمانی به پایگاه های مراقبت سلامت و مراکز بهداشتی درمانی به مراکز سلامت تبدیل می شوند.
 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات