امروز/

لرستان خبر: ظهر امروز جدیدترین و پیشرفته‌ترین دستگاه لاپاراسکوپی در لرستان با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مسئولان در بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد افتتاح شد.

به گزارش لرستان خبر، ظهر امروز جدیدترین و پیشرفته‌ترین دستگاه لاپاراسکوپی در لرستان با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مسئولان در بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد افتتاح شد.

 

کوروش ساکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این مراسم اظهار داشت: با راه‌اندازی این دستگاه، جراح می‌تواند از طریق شکاف کوچکی دستگاه را وارد بدن بیمار کند و عمل جراحی را انجام دهد.

 

وی افزود: با استفاده از این دستگاه، چسبندگی، عفونت و خونریزی نسبت به شیوه عمل‌های دیگر کاهش می‌یابد و بیمار مدت زمان کمتری بستری می شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: این دستگاه لاپراسکوپی در دنیا و ایران بی‌نظیر است و با استفاده از این دستگاه می توان عمل های جراحی مانند برداشتن معده، روده و کیسه صفرا را بهتر و پیشرفته‌تر و با شکافی کوچک نسبت به قبل انجام داد.

 

وی با اشاره به اینکه این دستگاه هزینه‌های بیمار را کاهش می‌دهد، تصریح کرد: یکی از معضلات در پذیرش بیمار در بیمارستان‌ها ناشی از اشغال تخت‌هاست و راه‌اندازی و بهره‌برداری از این دستگاه به دلیل کاهش دوره بستری بیماران، این مشکل حل شده و بیماران بیشتری پذیرش می‌شوند.

 

ساکی بیان کرد: برای خرید این دستگاه 600 میلیون تومان هزینه شده است که در راستای تهیه ان پیگیری‌های زیادی انجام شده است.

 

سعید رحیمی، رئیس بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد در این مراسم اظهار داشت: کاهش زمان بستری بیماران، کاهش هزینه‌های بیماران، کاهش زمان عمل جراحی و بیهوشی و برطرف شده مشکل پذیرش بیمارستان از جمله مزایای به کارگیری دستگاه لاپاراسکوپی در خرم‌آباد است.

 

وی با اشاره به بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد، افزود: این بیمارستان یکی از بهترین مراکز درمانی غرب کشور است که در راستای ارتقای سطح تجهیزات برای خدمت‌رسانی به مردم تلاش می‌کند.

 

رئیس بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد عنوان کرد: این بیمارستان از لحاظ تجهیزات و فضای فیزیکی یکی از بیمارستان‌های مدرن کشور محسوب می شود.

 

وی تصریح کرد: امروز نیز جدیدترین دستگاه لاپراسکوپی به تجهیزات بیمارستان افزوده شد که با این دستگاه جراح در مدت 10 دقیقه 0.5 تا 1.5 سانت پوست بیمار را پاره و دستگاه را داخل شکم بیمار قرار می‌دهد که این نوع جراحی حداقل عوارض را از لحاظ چسبندگی، گوارشی وعفونتی برای بیمار دارد.

 

رحیمی خاطر‌نشان کرد: نوری این دستگاه به گونه‌ای است که می‌تواند بافت‌های غیرسرطانی و سرطانی را برای جراح متمایز کند و به جراح در انجام عملی موفق یاری دهد.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات