رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

لرستان خبر: رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: آگاهی کشاورزان از مضرات کودهای شیمیایی میتواند استفاده از این محصولات مضر را کاهش دهد چراکه تولید محصولا ارگانیک به جای محصولات دارای سموم بالا رسالت مهم وزارت کشاورزی است.

به گزارش لرستان خبر، علاء‌الدین بروجردی عصر امروز در نخستین همایش ملی ایدههای نوین در کشاورزی پایدار اظهار داشت: قطع درختان مهمترین دلیل وقوع سیلابهای مخرب است.

 

وی افزود: پدیده ریزگرد یکی دیگر از نتایج رودررویی انسان به طبیعت است که امروزه تبعات منفی آن گریبان 15 استان کشور را گرفته است.

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امروزه کشاورزان ما به دنبال رقابت برای دستیابی به کود شیمیایی بیشتر هستند در صورتی که استفاده بی رویه از این کودها که محصولی غربی است، عوارض جدی را بر سلامت انسان و طبیعت وارد می کند.

 

وی تصریح کرد: امروزه استفاده بی رویه از کودهای شیمیایی سبب افزایش انواع سرطان شده است و حتی این بیماری کودکان را نیز درگیر کرده است.

 

بروجردی بیان کرد: آگاهی کشاورزان از مضرات کودهای شیمیایی میتواند استفاده از این محصولات مضر را کاهش دهد چراکه تولید محصولا ارگانیک به جای محصولات دارای سموم بالا رسالت مهم وزارت کشاورزی است.

 

وی خاطرنشان کرد: استفاده افراد غیربومی از زمینهای زراعی استان و نیز استفاده بی رویه انها از کودهای شیمیایی در این زمینها یکی دیگر از عوامل مهم در تخریب زمینهای زراعی لرستان است.

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی مدیریت نامناسب را استفاده از منابع آبی کشور مشکلی جدی عنوان کرد و گفت: برخی منابع آبی لرستان با عبور از استان لرستان به استانهایی دیگر ورود پیدا میکند و استانهای دیگر استفاده بی رویه از آن آب دارند.

 

وی افزود: این امر سبب شده که در استان لرستان به کشاورزان فشار وارد امده و انها با استفاده بیرویه از کود به زمینهای کشاورزی فشار وارد کرده و سبب فرسایش آنها می شوند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات