مدیرکل دامپزشکی لرستان:

لرستان خبر: مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت : از دیگر برنامه‌های امسال این اداره بهسازی یا احداث میادین دام در جهت ساخت مکان‌های قرنطینه دام مطابق نقشه الگو و ضوابط سازمان دامپزشکی کشور، ظرفیت‌سنجی میادین دام در سطح کلیه شهرستان‌ها و مراقبت فعال و غیرفعال بر علیه بیماری‌های آبزیان است.

به گزارش لرستان خبر، ابراهیم توکلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از جمله اولویت‌های اداره دامپزشکی لرستان، پیشگیری نسبت به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، هاری، تب، آبله، شاربن، بروسلوز، برفکی و PPR است.

 

وی افزود: از دیگر برنامه‌های امسال این اداره بهسازی یا احداث میادین دام در جهت ساخت مکان‌های قرنطینه دام مطابق نقشه الگو و ضوابط سازمان دامپزشکی کشور، ظرفیت‌سنجی میادین دام در سطح کلیه شهرستان‌ها و مراقبت فعال و غیرفعال بر علیه بیماری‌های آبزیان است.

 

مدیر‌کل دامپزشکی لرستان عنوان کرد: مراکز درمانی دامپزشکی در لرستان در سال 92 با 16 مرکز بوده که در سال 93 این تعداد به 30 مرکز افزایش یافته است.

 

وی تصریح کرد: تعداد موارد نمونه‌برداری از کارخانجات تولید دارد در استان در سال 92، 23 مورد بوده که تعداد نمونه‌برداری‌ها در سال 93 به 54 مورد یعنی 74 درصد افزایش یافته است.

 

توکلی بیان کرد: در حال حاضر در استان سه آزمایشگاه مرکز درمانی، دو کارخانه تولید دارو، 48 داروخانه دامپزشکی، پنج شرکت پخش دارویی ، یک کارخانه تولید مکمل ویک کارخانه تولید DCPو دو مرکز مایه‌کوبی در حال فعال هستند.

 

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های در دست اجرای این اداره، خاطر‌نشان کرد: راه اندازی آزمایشات تخصصی و تشخیص بیماری VHS ، بروسلوز و PPR بصورت منطقه ای، راه اندازی سامانه ردیابی و کددهی فرآورده‌های خام دامی و نظارت دقیق تر با ارتقا کیفیت و بهبود شیر در مراکز جمع آوری شیر از جمله برنامه‌های این اداره است.

 

مدیر‌کل دامپزشکی لرستان گفت: از دیگر برنامه‌های حائز اهمیت این اداره، تولید مرغ سبز، مبارزه با قاچاق دام و دارو، انجام آزمایش مالاشیت گرین در ماهی‌های قزل آلای تولیدی و اجرای طرح مراقبت از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مرغداری‌های صنعتی و طیور است.

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات