رئیس سازمان انتقال خون بروجرد:

لرستان خبر: رئیس سازمان انتقال خون بروجرد گفت: با توجه به نیاز تدریجی به خون و امکان استفاده بهینه از آن و فرآورده‌های خونی، پایگاه‌های مرکزی در شب‌های ماه مبارک رمضان آماده خونگیری از روزه‌داران هستند.

به گزارش لرستان خبر، غلامرضا حامدی عصر امروز در جمع خبرنگاران در بروجرد اظهار داشت: روزه‌داری مانعی در اهدای خون در ماه مبارک رمضان نیست.

 

وی افزود: با توجه به این‌که در ماه مبارک رمضان نیاز بیماران به خون وجود دارد بنابراین روزه‌دان می‌توانند جهت انجام کار خداپسندانه اهدای خون صبح و شب اقدام کنند.

 

رئیس سازمان انتقال خون بروجرد عنوان کرد: امسال خونگیری در پایگاه‌های مرکزی، تختی و اوستا در شهرستان بروجرد در نوبت صبح و از ساعت هفت تا دو بعدازظهر و در نوبت شب از ساعت 20 تا 22 انجام می‌شود.

 

وی با اشاره به تعطیلی پایگاه خونگیری صفا، تصریح کرد: در سال‌های گذشته در پایگاه‌های بروجرد در سه نوبت صبح، عصر و شب خونگیری انجام می‌شد اما امسال به دلیل کمبود پزشک نوبت عصر تعطیل شده است.

 

حامدی با اشاره به این‌که اهدای خون در ماه مبارک رمضان یک سوم کاهش می‌یابد، بیان کرد: در شب 21 ماه مبارک رمضان نیروهای خونگیری در پایگاه خیابان صفا جهت خونگیری از روزه‌داران مستقر می‌شوند.

 

وی با اشاره به این‌که پایگاه‌های مرکزی در شب‌های ماه مبارک رمضان آماده خونگیری از روزه‌داران هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز تدریجی به خون و امکان استفاده بهینه از آن و فرآورده‌های خونی، اهداکنندگان این امر خداپسندانه را به ایام و زمان خاصی موکول نکنند.

 

رئیس سازمان انتقال خون بروجرد گفت: سازمان انتقال به تمامی گروه‌های خونی نیاز دارد و از ابتدای امسال تاکنون چهار هزار و 588 نفر اهدای خون داشته‌اند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات