کدام را قبول کنیم؟!

معاون استاندار لرستان صحبت وزیر بهداشت مبنی بر مرگ 2 لرستان بر اثر بیماری آنفلوآنزا را در حالی رد کرد که آمار جدیدتری در مورد این بیماری به گوش رسیده است.

به گزارش لرستان خبر، سعید شاهرخی معاون سیاسی- امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان در نشست کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان که روز دوشنبه 23 آذرماه جاری در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس گزارش های علوم پزشکی علت دو مورد مرگ اخیر در استان آنفولانزا نبوده و  تا کنون در استان لرستان مرگ و میر ناشی از این بیماری اتفاق نیفتاده است.

 

 

در حالی معاون استاندار لرستان مرگ 2 نفر بر اثر بیماری آنفلوآنزا را رد می کند که وزیر بهداشت و رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در مصاحبه های خود در هفته گذشته اعلام کردند که 2 نفر در استان لرستان در اثر بیماری آنفلوآنزا جان خود را از دست دادند.

 

“سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی” صبح روز 19 آذرماه جاری در حاشیه نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان کرمان در جمع خبرنگاران گفت: تا کنون در استان کرمان ۳۳ نفر، در آبادان ۱ نفر، لرستان ۲ نفر، کرج ۱ نفر و سیستان و بلوچستان ۵ نفر و در مجموع ۴۲ نفر بر اثر این بیماری فوت کرده‌اند.

 

حال مانده ایم صحبت های وزیر بهداشت مبنی بر مرگ 2 لرستانی در اثر آنفلوآنزا را بپذیریم یا معاون استاندار مبنی نبودن تلفات؟

 

آیا وزیر بهداشت اطلاع دقیقی از آمار تلفات این بیماری ندارد یا مسولان استان می خواهند ....؟

 

این اتفاق در حالی رخ می دهد که در هفته گذشته مسولان استان لرستان در پاسخگویی و اطلاع رسانی به مردم در مورد بیماری انفلوآنزا عملکرد خوبی نداشته و سبب رواج شایعات زیادی در مورد میزان مرگ و میر این بیماری در استان و نگرانی مردم شد.

 

این نگرانی وقتی بیش تر می شود که محمدعلی دریک معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان با بیان اینکه در حال حاضر 17 مورد بستری در سطح استان داریم که مشکوک به بیماری آنفلوانزا هستند، تصریح کرد: در شهرستان خرم‌آباد شش نفر، بروجرد چهار نفر، کوهدشت یک نفر، دورود پنج نفر و در شهرستان پلدختر نیز یک نفر بستری است.

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات