رئیس محیط زیست بروجرد:

رئیس محیط زیست بروجرد گفت: با توجه به شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، این بیماری در کمین روستاهای مجاور تالاب بیشه دالان بروجرد است و از هر گونه شکار باید جدا خودداری شود.

"مصطفی مصطفی وند" رئیس محیط زیست بروجرد گفت: تا کنون موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان بروجرد مشاهده نشده اما با توجه به این که انتقال این بیماری از طریق پرندگان مهاجر هم امکان پذیر است از این رو خطر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کمین روستاهای مجاور تالاب بیشه دالان بروجرد است.

 

 وی با اشاره به این که هم اکنون فصل مهاجرت برخی از پرندگان است اضافه کرد: خطر ابتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در روستاهای مجاور تالاب بیشه دالان بیشتر است و روستائیان مجاور باید از هر گونه شکار در این تالاب خودداری کنند.

 

 مصطفی وند افزود: شهروندان باید توجه داشته باشند از هر گونه تماس با پرندگان خودداری کرده و تلفلات پرندگان اهلی و وحشی را سریعا به محیط زیست اطلاع دهند.

 

 به گفته وی البته این بیماری در برخی از استانها و شهرستانها شیوع یافته و در یکی از شهرستان های استان لرستان هم مشاهده شده که نیاز است برای پیشگیری از این بیماری راهکارها و توصیه های لازم انجام شود.

 

  رئیس محیط زیست بروجرد خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از انتشار این بیماری شکار  و صید حتی برای افرادی که دفترچه شکار دارند ممنوع است و روستانشینان اطراف تالاب بیشه دالان باید برای پیشگیبری از این بیماری به نکات لازم توجه کنند.

 انتهای پیام/   

منبع: بازتاب بروجرد

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات