مصلای نماز جمعه پلدختر اندر خم یک کوچه!

شهرستان پلدختر با داشتن جمعیتی بالغ بر 80هزار نفر فاقد مصلای نماز جمعه است و نمازگزاران مجبور هستند در فصول گرم وسرد سال،نماز را در کوچه وخیابان اقامه کنند.

به گزارش لرستان خبر، برگزاری نمازجمعه در ایران، به عنوان دژ مستحکمی در برابر توطئه های دشمنان نظام است که این امر مهم را می توان یکی از دست آوردهای عظیم انقلاب کبیر اسلامی ایران عنوان کرد که حضرت امام خمینی(ره) با درایت و بصیرتی داشتند بر برگزاری آن تاکید کردند.

به طوری که احیای نمازجمعه در ایران مانند اکثر جنبه های انقلاب، انعکاس وسیعی در سایر کشورهای اسلامی داشته است و امروز به عنوان مهمترین پایگاه فرهنگی برای آگاه کردن مردم از مسائل مختلف سیاسی،فرهنگی واجتماعی است.

مصلای نماز جمعه پلدختر</span>

مصلا به عنوان یکی از ضروریات برای استفاده نمازگزاران امری مهم که خود تاثیر بسیاری زیادی در جذب نمازگزاران به نماز جمعه دارد.

پلدختر که جنوبی ترین شهرستان استان لرستان با جمعیتی بالغ بر 80هزارنفر فاقد مصلای نماز جمعه لست و مردم مجبور هستند برای اقامه این فریضه در کوچه وخیابان نماز را اقامه کنند.

نماز جمعه پلدختر

نیاز که مسئولان در خصوص تسریع در ساخت مصلای پلدختر اهتمام ویژه ای را داشته باشند.

امام جمعه پلدختر در گفتگو با خبرنگار  بیان روز با انتقاد از روند اجرایی ساخت مصلا در شهرستان گفت:پروژه مصلای پلدختر از سال 89 شروع شد و هم اکنون 32درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مصلای نماز جمعه پلدختر</span>

حجت الاسلام محمد سوری با بیان اینکه تاکنون حدود 20 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است عنوان کرد:امیدواریم با تزریف اعتبارات شاهد تسریع در ساخت مصلای شهرستان باشیم.

وی ادامه داد: به سبب نبود اعتبار و تزریق قطره چکانی این اعتبارات روند اجرایی پروژه رضایت بخش نیست.

امام جمعه پلدختر

امام جمعه پلدخترتصریح کرد: برای تکمیل پروژه مصلای پلدختر، اعتبار 80 میلیارد ریالی نیاز که امیدواریم با تخصیص این اعتبار،مصلای این شهرستان را تعیین تکلیف کنیم.

وی ادامه داد:واقعا مردم و علاقه مندان به نماز جمعه در مضیقه هستند و در تابستان وسرما متحمل مسائل و مشکلاتی می شوند.

علی مهدوی از نمازگزاران جمعه پلدختر در خصوص نبود فضای مناسب برای اقامه نماز جمعه این شهرستان انتقاد کرد و اظهار داشت:بیشتر هفته ها ازدحام جمعیت در نماز جمعه طوری که جای سوزن انداختن در فضای داخلی مسجد جامع نیست.

وی بیان کرد:به طوری که در راهروی مسجد ،کوچه و حیابان های اطراف مملو از جمعیت نمازگزار است.

مصلای نماز جمعه پلدختر</span>

این نمازگزار پلدختری با انتقاد از وعده های مسئولان در خصوص ساخت مصلا تصریح کرد:نماز جمعه مهمترین پایگاه سیاسی ، اجتماعی وفرهنگی جامعه که در این راستا نیاز فضای فیزیکی مورد نیاز آن تامین شود.

احمد رضایی از دیگر شهروندان پلدختر با اشاره به گرمای50درجه ای هوا در پلدختر عنوان کرد:واقعا اقامه نماز در این گرمای هوای طاقت فرسا برای نمازگزاران خصوصا کهنسالان سخت است.

مصلای نماز جمعه پلدختر</span>

وی تصریح کرد:در زمان سرما و بارندگی هم نمازگزاران جمعه پلدختر در امان نیستند و خیلی مواقع در زیر باران نماز اقامه کردند.

مصلای نماز جمعه پلدختر</span>

مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه پلدختر با اشاره به اینکه احداث مصلا از ضروریات این شهرستان است گفت:واقعا استقبال مردم از نماز جمعه خوب به طوری که ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان با توجه به برنامه ریزی ها و کارهایی که انجام می دهد ا ستادهای برتر استان وحتی کشور است.

سبزخدا کرمیپور عنوان کرد:هر هفته به دلیل نبود مصلا اعضای ستاد نماز جمعه مجبورهستند از ساعت 10صبح در مسجد جامع حضور پیدا کنند وبیشتر وقت خود را برای فرش کردن خیابان و کوچه های اطراف برای استفاده نماز گزاران صرف می کنند.

کرمیپور

وی تاکید کرد:آماده سازی مکانی برای اقامه نماز جمعه در پلدختر بیشتر وقت اعضای ستاد را می گیرد به خصوص در ماه مبارک رمضان با توجه به گرمای طاقت فرسای هوا در شهرستان این زحمت مضاعف می شود.

 تخصیص به موقع اعتبارات به پروژه مصلای پلدختر می تواند گامی مهم در راستای تسریع در ساخت این پروژه باشد و نیاز که متولیان امر در این خصوص همت کنند تا دیگر شاهد مسائل ومشکلات نمازگزاران در این شهرستان نباشیم.

*علی مرادی

منبع:بیان روز

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • دلسوز

    تا زمانیکه هزینه برای شوهای تلویزیونی و کرایه آدم های اجاره ای برای تشویق حضار در همایشهای کذا و کذا میشود که پولی برای مصلا نمی ماند ....این همه هزینه فقط برای نگهداشتن میز ریاست؟به قول نماینده مقام معظم رهبری در لرستان برخی در استان چنان به میز هایشان چسبیده اند که رهایی از آن هم ندارند و در این راستا هزینه های نجومی میکنند تا چند سبایی هم بیشتر بمانند.خداوند به مردم پلدختر کمک کند. از این آقایان در این زمینه آبی گرم نخواهد شد.

نظرات