تداوم رکود واحدهای صنعتی؛

تولیدکنندگان شهرک صنعتی کوهدشت معتقد هستند این شهرک فاقد زیرساخت های صنعتی بوده و بیشتر واحدها تعطیل شده اند؛ اما مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان، از امکانات زیربنایی در شهرک صنعتی کوهدشت خبر داده بود.

به گزارش لرستان خبر، زیرساخت های نامطلوب در واحدهای تولیدی شهرک صنعتی کوهدشت به تعطیلی اکثر واحدها و بیکاری کارگران منجر شده است؛ به طوری که سرمایه گذاران می گویند به دلیل عدم حمایت از سوی مسئولان و نیز بن بست های سر راه تولید، قفل تعطیلی بر واحدهای این شهرک صنعتی زده شده و با بحران تولید روبرو هستند.

 

شهرک صنعتی کوهدشت

مخروبه ی صنعت

بازدید میدانی خبرنگار آسوبان حاکی است این شهرک صنعتی، حتا حداقل زیرساخت هایی مانند آب، راه دسترسی و امنیت را ندارد و از سوی دیگر هدررفت سرمایه، نابسامانی های تولید را در این بخش تشدید کرده تا تنها ناحیه صنعتی شهرستان کوهدشت به مخروبه ای از ساختمان های بی در و پیکر تبدیل شود.

شهرک صنعتی کوهدشت

یکی از صنعت گران کوهدشت با بیان اینکه شرکت تولیدی اطعمه پارسیان طرهان را در سال 90 و بدون تسهیلات دولتی راه اندازی کرده؛ در این خصوص به خبرنگار آسوبان می گوید: شهرک صنعتی کوهدشت، فاقد زیرساخت بوده و تاکنون هیچ گونه حمایتی از سوی مسئولان انجام نشده است.

شهرک صنعتی کوهدشت

سرمایه گذاری به خاک سیاه نشسته است

جمشیدی، نبود امنیت را یکی از اصلی ترین موانع در شهرک صنعتی کوهدشت دانست و اظهار کرد: با وجود بحران بیکاری، بیشتر واحدهای تولیدی این شهرک به دلیل نداشتن سرمایه تعطیل شده و هزینه های میلیاردی سرمایه گذاری به خاک سیاه نشسته و در نبود امنیت و با وجود داشتن سگ های نگهبان، دوربین مداربسته و نگهبانی، اما برخی از واحداهای شهرک صنعتی از دستبرد سارقین در امان نمانده است.

شهرک صنعتی کوهدشت

وی با بیان اینکه بیکاری، بروز نابهنجاری ها را در شهرستان کوهدشت تشدید کرده؛ بیان داشت: با این وجود، مراجعات مکرر ما برای ساماندهی شهرک صنعتی به نتیجه نرسیده است.

این صنعت گر با بیان اینکه این شهرک صنعتی حتا با عدم تأمین برق هم روبرو است؛ ادامه داد: هزینه هایی میلیونی که صرف  خرید ترانس برق شده؛ صنعت گران را به مرز ورشکستگی کشانده است.

شهرک صنعتی کوهدشت

صنعت بی برق

جمشیدی با تأکید بر اینکه درخواست های ما برای پیگیری و نصب کنتور سه فاز هم از سوی اداره برق شهرستان به نتیجه نرسیده؛ تصریح کرد: چرا با وجود عدم تأمین برق شهرک صنعتی کوهدشت، این اداره برق مناطقی غیر از شهرستان را تأمین می کند؟ آیا اداره برق در قبال شهروندان کوهدشت مسئولیتی ندارد؟

شهرک صنعتی کوهدشت

وی، کمبود آب را هم یکی دیگر از دغدغه های صنعت گران دانست و گفت: آبفار شهرستان کوهدشت، اما اعلام کرده بود که هیچ گونه تعهدی نسبت به تأمین آب شهرک صنعتی ندارد.

شهرک صنعتی کوهدشت

این صنعت گر با اشاره به اینکه در حال حاضر مازاد آب، جوابگوی واحدهای صنعتی به خصوص در تابستان نیست؛ اظهار کرد: از مسئولان تقاضا داریم همانند شهرهای دیگر نسبت به تعهدات خود در خصوص تأمین زیرساخت های شهرک صنعتی کوهدشت عمل نمایند.

شهرک صنعتی کوهدشت

وی با تأکید بر اینکه این شهرک صنعتی جزو آخرین شهرک های صنعتی کشور است که موفق به دریافت سند شده؛ خاطرنشان کرد: چرا باید این گونه سرمایه ها خاک بخورد و کسی هم جوابگوی ما نباشد؟

شهرک صنعتی کوهدشت

رکودی که دست بردار نیست

یکی دیگر از صنعت گران کوهدشت و مالک شرکت تولیدی باربد در این خصوص می گوید: با وجود نبود حداقل زیرساخت ها در شهرک صنعتی کوهدشت، اما حرف ما به گوش کسی نمی رسد.

شهرک صنعتی کوهدشت

شرفی با بیان این پرسش که چرا در ستاد تسهیلات شهرستان، از صنعتگران برای حضور و به گوش رساندن دغدغه هایشان دعوت نمی شود؛ اظهار کرد: در جلسه چند روز پیش ستاد که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان در فرمانداری کوهدشت برگزار شده بود؛ اما هیچ گونه دعوتی برای تولیدکننده ها ارسال نشد.

شهرک صنعتی کوهدشت

وی با بیان اینکه در هنگام تولید کالا، بارها برق شرکت ها به خاطر یک فیش برق قطع شده؛ بیان داشت: در حال حاضر بانک ملی، شرکت شهرک های صنعتی را جایگزین واحد تولیدی من معرفی کرده است.

شهرک صنعتی کوهدشت

بنگاه داری بانک

این صنعت گر با بیان اینکه بانک ملی و شرکت شهرک ها دارای چه صلاحیت حقوقی ای هستند؛ ادامه داد: مصادره ی املاک و جابجایی سندها با حکم قاضی است و اگر زمانی وام گیرنده، دارای املاک نباشد؛ متضمن دریافت ضامن است.

شهرک صنعتی کوهدشت

شرفی با بیان اینکه یکصد و 10 میلیون تومان تسهیلات دریافتی اش از بانک ملی تبدیل به معوقه شده است؛ خاطرنشان کرد: اگر تمایل بانک ها به بنگاه داری است؛ کارشناسی املاک به نرخ روز را مشخص و آن ها را تعیین تکلیف کند.

شهرک صنعتی کوهدشت

وی با بیان اینکه در سال 84، برای 18 نفر ایجاد اشتغال داشته، ادامه داد: با وجود این بحران ها در شهرک صنعتی خود ما هم بیکار شده ایم.

شهرک صنعتی کوهدشت

این صنعت گر با اشاره به اینکه بحران های شهرک صنعتی کوهدشت در دولت های مختلف، رفع نشده؛ گفت: چرا باید حتا وام هم شامل ما نشود؟

شهرک صنعتی کوهدشت

شرفی، مسئولان را در برابر بیکاری جوانان جوابگو دانست و اظهار کرد: از بین 19 هزار واحد صنعتی که از سوی دولت به عنوان گیرنده ی اعتبار معرفی شده اند؛ چرا نباید سهمی به شهرستان کوهدشت اختصاص یابد؟

شهرک صنعتی کوهدشت

تناقض صنعت

این در حالی است که مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان درحاشیه بازدید از ناحیه صنعتی شهرستان کوهدشت در آبان ماه سال جاری اظهار داشته است که ناحیه صنعتی کوهدشت با مساحت ۲۰ هکتار و استقرار ۲۲ واحد صنعتی دارای امکانات زیربنایی از قبیل برق، گاز، تلفن و شبکه فاضلاب و همچنین سیستم جمع آوری آبهای سطحی است.

شهرک صنعتی کوهدشت

این سخنان در حالی مطرح می شود که حتا واحدهای تولیدی فعال در شهرک صنعتی کوهدشت نیز از عدم تأمین زیرساخت ها گلایه داشته و می گویند ماده 132 واحدهای صنعتی در کوهدشت اجرا نشده و معافیت مالیاتی برای آن ها وجود ندارد.

 

بنابراین گزارش، تعطیلی این واحدهای صنعتی در شهرستان کوهدشت، باعث بیکاری صدها نفر نیز شده و سهم اشتغال در استان لرستان را به مصوبه های کاغذی نزول داده است.

انتهای پیام/

 

منبع: آسوبان

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات