در مرکز علمی کاربردی الشتر انجام شد؛

دومین جشنواره استانی طراحی و دوخت مانتو ملی با الهام از مفرغ لرستان با حضور دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان و دانشجویان دانشکده فنی دختران خرم‌آباد به میزبانی مرکز علمی کاربردی الشتر برگزار شد.

به گزارش لرستان خبر، فرامرز حسن پور مسئول پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی استان لرستان گفت: دومین جشنواره استانی طراحی و دوخت مانتو ملی با الهام از مفرغ لرستان امروز به میزبانی مرکز آموزش علمی کاربردی الشتر برگزار شد.

 

 

وی افزود: این جشنواره با حضور 12 نفر از دانشجویان مقطع کاردانی و شش نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی مراکز آموزش علمی کاربردی الشتر، تعاونی تولیدکنندگان بروجرد، زاگرس پوش بروجرد، کوهدشت ۱، فنی و حرفه ای خرم آباد و آموزشکده فنی دختران خرم آباد برگزار شد.

 

مسئول پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی استان لرستان گفت: پس از طراحی و دوخت مانتوی تولید شده توسط دانشجویان شرکت کننده به معرض داوری گذاشته شد و طرح های برتر شناخته شدند.

 

 

حسن پور ایجاد انگیزه در بین دانشجویان برای کارافرینی، پیاده سازی ایده ها و شناسایی ظرفیت مراکز علمی کاربردی را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد و افزود: ایده های برتر این جشنواره در جشنواره های طراحی و دوخت کشوری ارائه می شوند.

 

وی از مفرغ به عنوان نماد تاریخی استان لرستان نام برد و افزود: دانشجویان شرکت کننده در این جشنواره از مفرغ لرستان در طراحی های خود بهره می گیرند.

 

 

مسئول پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان با اشاره به عرضه مانتوهای مغایر با شئونات اسلامی در بازار گفت: ضرورت دارد که با بهره گیری از ظرفیت طراحان داخلی مانتوهای متناسب با جامعه اسلامی وارد بازار شوند.

 

حسن پور ادامه داد: طرح های برتر در جشنواره دوخت مانتوی ملی با الهام از مفرغ لرستان در جشنواره های ملی پوشاک عرضه خواهند شد.

 

لازم به ذکر است، در پایان این جشنواره مرضیه رضایی و صدیقه مرادی در مقطع کاردانی و کبری یعقوب زاده و طیبه ناصرپور همگی از مرکز علمی کاربردی الشتر به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
 
 
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات