لرستان خبر گزارش می دهد؛

استان لرستان تنها استانی در کشور است که از داشتن داروخانه هلال احمر محروم است و ظاهرا عده ای به خاطر منافع خود مانع این کار هستند.

به گزارش لرستان خبر، حسین رضا مرادی مدیر عامل جمعیت هلال احمر لرستان در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص ایجاد داروخانه هلال احمر اظهار کرد: الان در مرکز بسته‌های دارویی داروخانه هلال احمر لرستان بسته بندی شده‌اند و آماده اند تا در صورت مجوز از سوی دانشگاه علوم پزشکی به خرم‌آباد ارسال شوند.

 

وی عدم مجوز برای  داروخانه لرستان را تنگ نظری برخی افراد عنوان کرد و ابراز داشت: بدون شک هرکس که در خانه یک بیمار صعب العلاج دارد مطالبه واقعی‌اش داشتن داروخانه تخصصی است، ولی برخی نمی‌خواهند این مطالبه عمومی مردم استان در داخل استان ایجاد شود.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر لرستان، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر یک نهاد بین المللی است که خود را در بحث سلامت مردم مسئول می‌داند و ما سعی  داریم این بحث را عملی کنیم، حتی اعلام آمادگی خود را برای دایر کردن یک شعبه ازبیمارستان تخصصی نور افشار تهران که وابسته به جمعیت است را در استان دایر کنیم و حتی برای آن 2میلیارد تومان نیز اعتبار مشخص کرده‌ایم ولی باز برای دادن مجوز منتظر چراغ سبز دستگاه‌ مسئول هستیم.

 

مرادی بیان کرد: برای گرفتن مجوز داروخانه هلال احمر در لرستان یک روز شخصاً به دستگاه مربوطه رفتم و 40 دقیقه پشت درب آقای مدیر ایستادم، ولی چون هدفم کمک به مردم بود، دلسرد نشدم، تا بتوانم مجوز داروخانه را دریافت کنیم، ولی فعلاً این کار محقق نشده است.

 

وی تصریح کرد: حتی دو مدیر گذشته هلال احمر نیز پیگیر ایجاد داروخانه هلال احمر بوده اند،‌اما برای گرفتن مجوز داروخانه هلال احمر، من حاضرم استعفا بدهم اما آقایان مجوز داروخانه را صادر کنند.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر ابراز کرد: استاندار محترم استان و معاونت سیاسی امنیتی ایشان نیز به طور ویژه پیگری ایجاد این داروخانه هستند و امیدوریم در نزدیک ترین زمان ممکن، مجوز تاسیس داروخانه هلال احمر صادر شود.

 

حسین رضا مرادی یادآور شد: استان لرستان تنها استانی در کشور است که داروخانه تخصصی هلال احمر ندارد و این عامل باعث شده است، که بیماران برای برخی از اقلام دارویی کم یاب خود، استان های مجاور یا تهران مراجعه کنند، این درحالی است که زمان طلایی برای دریافت بعضی داروها 4- تا 5 ساعت است که متاسفانه در بیشتر موارد این زمان حساس صرف رفت و آمدبه استان های دیگر می شود و تاکنون بسیاری از افراد به همین دلیل جان خود را از دست داده اند.

 

وی ابراز کرد: بسیاری از افرادی که جان خود را از دست داده اند، سرپرست خانوار بوده اندک به دلیل نداشتن هزینه درمان و خرید داروهای کمیاب و گران جان سپرده اند، این در حالی است ما در جمعیت هلال احمر داروهای کمیابو تخصصی را به صورت رایگان در اختیار نیازمندان قرار می دهیم.

منبع: هفته نامه "لرستان سلام

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات