رئیس اداره محیط زیست بروجرد:

لرستان خبر: رئیس اداره محیط زیست بروجرد گفت: اجرای طرح‎های پاکسازی طبیعت با بهره‎گیری از ظرفیت سازمان‎های مردم‌نهاد به‌منظور پاکسازی طبیعت از زباله‎ها با هدف تقویت فرهنگ‎ عمومی در صیانت از عرصه‎های زیست‌محیطی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این هفته است.

به گزارش لرستان خبر، امیر ساکت عصر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: این اداره برای گرامیداشت هفته محیط زیست برنامه‌های متنوعی را برای این شهرستان در نظر گرفته است.

 

وی افزود: ارائه آموزش چهره به چهره کارشناسان محیط زیست، نشست مشترک با نهادهای مردم‌نهاد با هدف بررسی مشکلات زیست‌محیطی و نشست مشترک با صاحبان صنایع برای بررسی و رفع مشکلات زیست‌محیطی کارخانجات از جمله برنامه های این هفته است.

 

رئیس اداره محیط زیست بروجرد عنوان کرد: برگزاری برنامههایی با مشارکت و همکاری کانون پرورش فکری کودکان و توزیع سی‌دیهای آموزشی برای کودکان و برنامهریزی در راستای اجرای هر چه بهتر قوانین زیست‌محیطی در صنایع و کارخانجات این شهرستان از دیگر برنامه است.

 

وی تصریح کرد: اهدای جوایز به برگزیدگان مسابقات زیست‌محیطی برگزار شده در ادارات این شهرستان، استفاده از توان سازمانهای مردم نهاد در راستای اجرای برنامه‏‌های حفاظتی و نظارتی در عرصه محیط زیست بخش دیگری از این برنامه‌ها است.

 

ساکت بیان کرد: اجرای طرحهای پاکسازی طبیعت با بهرهگیری از ظرفیت سازمانهای مردم‌نهاد به‌منظور پاکسازی طبیعت از زبالهها با هدف تقویت فرهنگعمومی در صیانت از عرصههای زیست‌محیطی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این هفته است.

 

وی به فعالیت دو تشکل مردم نهاد در بروجرد اشاره و خاطرنشان کرد: تشکل‌های مردم‌نهاد پیشگامان سبز بروجرد و انسان، زمین، آرامش دارای 1700 نفر عضو هستند.

 

رئیس اداره محیط زیست بروجرد، " هفت میلیارد رویا، یک سیاره، درست مصرف کنیم" را عنوان شعار امسال هفته محیط زیست دانست و گفت: تغییر اقلیم جهانی، حضور ریزگردها، خشکسالیهای اخیر کشور و کاهش سطح منابع آبی زیرزمینی از جمله تهدیدهایی هستند که خساراتی را به محیط زیست کشور وارد کرده‌اند و برای رفع این مشکلات باید با تعامل برای صیانت از این منابع تلاش کنیم.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات