رئیس جهاد کشاورزی لرستان:

لرستان خبر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در حال حاضر بیش از 500 هزار هکتار از جنگل‌های بلوط لرستان دچار زوال و خسارت‌زدگی شده‌اند.

به گزارش لرستان خبر، مهرداد غضنفری ظهر امروز در جلسه ستاد حفظ و احیا جنگل‌های استان اظهار داشت: نقشه راه سه ساله احیای جنگل‌های استان تهیه شده  که در آن آموزش و فرهنگ سازی، حمایت‌های قانونی دستگاه‌ها، تأمین امکانات سوخت روستاییان آورده شده است.

 

وی افزود: با توجه به این‌که 10 بخش از استان لرستان دارای پوشش جنگلی بیشتری است بنابراین ضرورت تأمین تجهیزات و نیرو در راستای حفاظت از این بخش‌ها بیشتر احساس می‌شود.

 

رئیس جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 500 هزار هکتار از جنگل‌های بلوط لرستان دچار زوال و خسارت‌زدگی شده‌اند.

 

وی تصریح کرد: در راستای جلوگیری از زوال درختان بلوط در لرستان پنج کمیته تخصصی شامل تحقیق ،حفاظت، آموزش و اطلاع‌رسانی، احیا و توسعه و معادن در زیرگروه کارگاه احیاء جنگل‌های استان لرستان تشکیل شده است.

 

غضنفری بیان کرد: در راستای حفاظت و حراست از جنگل‌های استان، کمبود نیروی جنگلبان و نیز کمبود 46 دستگاه خودرو ویژه وجود دارد که تا‌کنون خرید 10 دستگاه خودرو کمک‌دار تصویب شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: در کشور به ازای هر پنج هزار هکتار جنگل یک جنگلبان وجود دارد در حالی‌که در استان لرستان به ازای هر 165 هزار هکتار یک نیروی جنگلبان وجود دارد.

 

هوشنگ بازوند، استاندار لرستان در این جلسه اظهار داشت: سند مقابله با ریزگردها در لرستان تهیه شده است که امیدواریم زودتر به تصویب نهایی برسد.

 

وی افزود: در راستای حفاظت و جلوگیری از نابودی جنگل‌های بلوط لرستان اعتباری معادل 100 میلیون تومان برای تحقیق در این زمینه اختصاص دادیم در حالی که مرکز تحقیقات برنامه مناسبی در این راستا ارائه نداده است.

 

استاندار لرستان بیان کرد: با توجه به این‌که در استان لرستان یک میلیون و 200 هزار هکتار جنگل وجود دارد، باید در جهت حفظ و احیای آن‌ها کارهای فرهنگی ویژه‌ای انجام شود.

 

وی ضمن تأکید بر این‌که حفظ جنگ‌های لرستان مستلزم مشارکت مردم است، تصریح کرد: جنگل‌ها نقش مهمی در کاهش بلایای طبیعی، افزایش بارش‌های آسمانی و جلوگیری از پدیده ریزگردها دارند.

 

بازوند عنوان کرد: استان لرستان در زمینه مقابله با آتش‌سوزی جنگل‌ها اقدامات خوبی انجام داده به طوری که در این زمینه رتبه نخست کشوری را داراست.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات