با وجود عدم همکاری مسئولان استان

هیات مذهبی شهر خرم آباد برای نخستین بار امروز هم زمان با 30 صفر سالروز شهادت امام رضا(ع) از حرم امامزاده زیدبن علی (ع) تا حرم امامزاده عبدالله (ع) عزاداری به صورت پیاده عزاداری کردند.

 

حجت الاسلام مرتضی خاکباز مدیر کل اوقاف وامور خیریه لرستان درگفت وگو با لرستان خبر اظهار داشت: امروز هم زمان با 30 صفر سالروز شهادت امام رضا(ع)  همایش مردمی با حضور هیات مذهبی اطراف حرم امامزاده زید بن علی (ع) وهیات امامزاده عبدالله (ع) برپا شد.

 

وی با اشاره به مکان پیاده روی افزود: این طرح برای نخستین بار در سطح استان لرستان به مدیریت مردم شهر خرم آباد اجرا شد و مردم از حرم امامزاده زید بن علی (ع) تا حرم امامزاده عبدالله (ع) به صورت پیاده روی عزاداری کردند.

 

مدیر کل اوقاف وامور خیریه لرستان بیان کرد: درشب و روز 28 صفر در 42 بقعه متبرکه سطح استان مجالس عزاداری برگزار شد و مردم استان لرستان استقبال با شکوهی از این مراسمات کردند.

 

این برنامه معنوی به‌صورت مردمی و با هدف تجدید عهد با امامزادگان برای نخستین‌بار در خرم‌آباد اجرا شد و در آن مردم این شهر از ساعت 9 صبح از حرم امامزاده زیدبن علی(ع) تا حرم امامزاده عبدالله(ع) واقع در کیلومتر 5 جاده خرم‌آباد ـ کوهدشت را پیاده طی کردند.

 

پیاده روی باشکوه مردمی در حالی برگزار شد که مسئولان استانی حاضر به همکاری و ارائه خدمات به مردم عزادار خرم آبادی نشدند و چه در طول مسیر و چه برای برگشت زائران خدماتی ارائه نشد تا بار دیگر مسئولان استان لرستان در کارهای مردمی حضور نداشته باشند و مدیران فرهنگی استان هم که در اینجا ها باید حضور داشته باشند و برنامه های فرهنگی اجرا کنند مثل همیشه غایب بودند.

 

عدم حضور و همکاری مدیران دولتی لرستان به ویژه ارگان های فرهنگی و مذهبی استان در  برنامه های مردمی که باشکوه برگزار می شود تبدیل به یک اپیدمی شده و مهرماه امسال نیز که «فصل شیدایی» بزرگترین تئاتر فرهنگی سال با حضور بیش از 30 هزار نفر از مردم استان و به مدت 10 شب در پادگان حمزه سید الشهدا خرم آباد برگزار شد، همکاری مناسبی از سوی ارگان های دولتی در استان نشد.

 

از سوی دیگر حمایت ویژه مراکز فرهنگی لرستان از برگزاری کنسرت های موسیقی و مراسماتی از این قبیل که بیش از چند میلیون هزینه دارد قابل توجه است که این عملکرد نشان از رویکردی غیر مردمی از سوی مراکز فرهنگی لرستان دارد که باید در این مسیر و عملکرد تجدید نظر شود.

 

دعوت کردن از گروه های موسیقی و خواننده های پاپ، عدم حمایت و همکاری از برنامه های مردمی، هدر رفتن پول بیت المال برای برنامه هایی خاص، تبدیل شدن برنامه  روز گُلونی که نشان افتخار حجاب زنان لُرستان در تاریخ است به نمایش و رژه بی حجابی و توهین به اصالت زن لُر و ... از مشکلاتی است که فرهنگ لرستان با آن درگیر است و شاید اگر فکری به حال آن نشود در آینده ای نه چندان دور فرهنگ اصیل و سنتی مردم لرستان به طور کامل از بین رفته و فرهنگ مهاجم که سنخیتی با روحیات و اعتقادات مردم این دیار ندارد جایگزین آن شود.

 

 

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • آفرین

    درود و صد دورود

نظرات