شهردار تهران گفت: اگرچه از لحاظ قانونی شهرداری هیچ وظیفه ای برای ارائه خدمات به مدارس و دانش آموزان ندارد ولی ما از لحاظ انسانی و دینی وظیفه خود می دانیم که به حوزه علم و دانش و مناطق محروم و ارائه خدمات مدارس کمک کنیم.

به گزارش افکارنیوز ، محمدباقر قالیباف شهردار تهران با حضور در دبیرستان علامه حلی در منطقه ۱۶ به مناسبت آغاز سال تحصیلی و پس از نواختن زنگ مدرسه، اظهار داشت: آغاز سال تحصیلی را که هر ساله تقارن دارد با هفته دفاع مقدس به یکایک دانش آموزان، دانشجویان و پژوهشگران تبریک می گویم.

وی تصریح کرد: یاد شهدای دوران دفاع مقدس و بخصوص شهدای دانش آموز را گرامی می داریم و ما نیز باید راه این شهدا را ادامه بدهیم.

وی گفت: بیشترین قشری که در دوران دفاع مقدس شهید داده است، دانش آموزان هستند به طوری که بیشترین شهدای دانش آموز نیز در مقطع دبیرستان بوده است.

شهردار تهران در ادامه به پیوند علم و عمل در میدان دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ایثارگران و رزمندگان ما با رشادت ها و از خودگذشتگی های خود باعث پیروزی ما بر دشمنان شدند.

قالیباف خاطرنشان کرد: انشاءالله بتوانیم علم و عمل را در زندگی خود به کار گیریم و هدف در تربیت اسلامی آن است که به روحیه حقیقت جویی و رستگاری در زندگی دست پیدا کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: جامعه ای که فارغ از علم باشد، هیچگاه به موفقیت نخواهد رسید، حتی اگر آن جامعه، جامعه اسلامی باشد.

قالیباف افزود: تنها راه پیشرفت کشورها در جامعه این است که حول محور علم حرکت کنیم و تنها با این روش می توان به پیشرفت رسید.

وی گفت: امروز نیز دانش آموزان و دانشجویان ما در عرصه علم و دانش که سنگر اول مجاهدت ملت ما است به افتخارات زیادی دست پیدا کرده اند.

قالیباف افزود: بنده نیز در زمان نوجوانی و جوانی در منطقه محروم بزرگ شده ام و تاریخ نشان داده است که افرادی که با سختی به جایی می رسند، موفق خواهند شد.

شهردار تهران افزود: شهرداری تهران از لحاظ قانونی وظیفه ای برای فراهم کردن امکانات و تسهیلات در مدارس ندارد اما ما از لحاظ انسانی و دینی بر خود وظیفه می دانیم که در حوزه علم و دانش و مناطق محروم امکانات خوبی را در مدارس فراهم کنیم.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: دوره ای که شما در حال حاضر در آن حضور دارید به سرعت سپری خواهد شد و می توان به این نکته اشاره کرد که «خیلی زود دیر می شود» .

قالیباف بیان داشت: از بنده به عنوان یک خدمتگزار بپذیرید که بهترین دوران زندگی دوران فعلی شما و کسب علم و دانش از سوی شما فرزندان این مرز و بوم است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات