میزگرد «جبهه‌ای که تشکیل شد» در سومین اجلاس ملی اصحاب عشق؛

شاید دشمن توانسته باشد تا حدودی سبک زندگی را تغییر داده باشد اما هرگز قادر به سرنگونی نخواهد بود، یادم است وقتی گزارش راهیان نور را در سال 86 به رهبر معظم انقلاب ارائه کردم آقا گفته بودند که سلام ما را به دوستان برسانید و به آنها بگویید ما برای آنها دعا می‌کنیم.

به گزارش لرستان خبر، در حاشیه سومین اجلاس ملی اصحاب عشق، میزگرد «جبهه‌ای که تشکیل شد» عصر روز چهارشنبه ۲۸ آذرماه با حضور فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه تهران برگزار شد.

در این میزگرد، منصور امینی مدیرعامل سازمان فضای مجازی سراج، سیداحمد عبودتیان مدیرعامل بنیاد خاتم‌الاوصیا و همچنین حسین یکتا مدیرعامل بنیاد کرامت حضور یافتند.

* یکتا: اتفاق اصلی را دهه هشتادی‌ها رقم خواهند زد

حسین یکتا مدیرعامل بنیاد کرامت در ابتدای سخنان خود به نحوه تشکیل بنیاد خاتم الاوصیا اشاره کرد و آن را نوعی هدایت تحمیلی خواند و خطاب به فعالان جبهه فرهنگی انقلاب گفت: اگر شما فعالان فرهنگی در کار خود فشار زیادی تحمل می‌کنید و بار مسئولیتتان زیاد شده است، به جمکران بروید به امام زمان(عج) بگویید.

یکتا با اشاره به اینکه دشمن در عرصه فرهنگ به دنبال سرنگونی نظام بوده است، گفت: شاید دشمن توانسته باشد تا حدودی سبک زندگی را تغییر داده باشد اما هرگز قادر به سرنگونی نخواهد بود، یادم است وقتی گزارش راهیان نور را در سال 86 به رهبر معظم انقلاب ارائه کردم آقا گفته بودند که سلام ما را به دوستان برسانید و به آنها بگویید ما برای آنها دعا می‌کنیم.

مدیرعامل بنیاد کرامت با اشاره به رونق گرفتن پیاده‌روی اربعین در سال‌های اخیر گفت: نه‌تنها دشمن نتوانست با فعالیت‌های خود نظام را سرنگون کند، بلکه محسن حججی‌ها و دهه هفتادی‌ها رویش پیدا کردند و به اعتقاد بنده، اتفاق اصلی را دهه هشتادی‌ها رقم خواهند زد.

یکتا فعالان فرهنگی حاضر در این را اجلاس یگان حرفه‌ای عرصه فرهنگ دانست و ادامه داد: پیروز شدیم چراکه امروز از پشت دیوارهای بصره به پشت دیوارهای بیت‌المقدس رسیدیم و امروز صدای ما در سرتاسر دنیا پیچیده است.

وی افزود: وقتی بنیاد خاتم الاوصیا شکل گرفت و ما به دیدار حضرت آقا رفتیم، ایشان فرمودند سال‌ها چشم انتظار شما بودم.

مدیرعامل بنیاد کرامت به زلزله کرمانشاه اشاره کرده و گفت: وقتی ما به این موضوع ورود پیدا کردیم، خیلی از انجمن‌های خیریه و بسیاری از افراد کمک‌های نقدی خود را به حساب کرامت رضوی ریختند با وجود اینکه شاید اصلا نمی‌داستند کرامت رضوی چطوری جایی است. در جای دیگری می‌بینید فردی که شاید خط فکری‌اش متفاوت باشد، در اینستاگرام پست می‌گذارد از مردم می‌خواهد که پول به حساب میثم مطیعی بریزند تا خانه‌ای را برای محرومان در فلان شهر بسازد. بنابراین اگر وارد میدان شویم، قطعا مردم هم با ما همراهی خواهند کرد.

حسین یکتا به فعالان فرهنگی حاضر در سومین اجلاس ملی اصحاب عشق هشدار داد که اگر هیئت و مسجدی که آنها می‌روند دغدغه مردم را نداشته باشد، حضور آنها در آنجا بی‌فایده است.

امینی: مافیای بخش فناوری اطلاعات به ما اجازه فعالیت نمی‌دهد

منصور امینی مدیرعامل سازمان فضای مجازی سراج در این میزگرد ضمن تمجید از فعالیت‌های فرهنگی حسین یکتا در سالیان متمادی، گفت: ما نسبت به اهداف و آرمان‌هایی که باید به آنها می‌رسیدیم، در همه سنگرها و جبهه‌ها فاصله زیادی داریم، اما با توجه به هجمه دشمن، اگر جبهه فرهنگی فرهنگی شکل نمی‌گرفت، اوضاع از این بدتر بود.

امینی به هشدار رهبر معظم انقلاب درباره ناتوی فرهنگی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری اخیرا فرمودند که ما آمریکایی‌ها را در عرصه فرهنگ هم شکست دادیم، که این حرف بسیار حرف عجیبی بود چراکه ما خودمان فکر می‌کردیم نتوانسته‌ایم کاری انجام دهیم، اما حضرت آقا به موضوعاتی همچون اعتکاف، راهیان نور و غیره اشاره کردند. بنابراین جبهه تشکیل‌شده فعلی در عین حال که کارهای زیادی باید انجام دهد اما برکات فراوانی داشته است.

مدیرعامل سازمان فضای مجازی سراج در ادامه گفت: فضای مجازی مانند همان داستان فیل در تاریکی است، هر کس از منظر خود این فضا را درک کرده و آن را تعریف می‌کند و اگر نگاه به این فضا جامع شود، آن زمان می‌توانیم متوجه شویم که نسبت به دشمن چه جایگاهی داریم.

امروز با یقین می‌گویم که جمهوری اسلامی در چهل سال گذشته به واسطه غفلتی که در زیرساخت‌های حوزه فناوری اطلاعات و فضای مجازی داشته‌ایم، در این زمینه عقب افتاده‌ایم و تمام زیرساخت‌های آنها از خارج وارد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در زمینه فضای مجازی و فناوری اطلاعات متولی اصلی صرفا دولت و وزارت ارتباطات بوده است، گفت: در این بخش‌ها مافیایی شکل گرفته است که اجازه نمی‌دهند اتفاق جدید روی دهد و در این زمینه کاری از دست ما برنمی‌آید.

مدیرعامل سازمان فضای مجازی سراج نگاه رهبر انقلاب به موضوع فضای مجازی را حکیمانه دانست و گفت: حضرت آقا از سال 80 به بعد، به موضوعات فضای مجازی و موضوعات کامپیوتر و اینترنت بیاناتی داشته‌اند و این بیانات اثبات‌کننده این است که ایشان حکیمانه به موضوع نگاه می‌کنند و در سال‌های اخیر درباره انقلاب سایبری بیاناتی را داشته‌اند.

امینی همچنین به حوزه سرویس و خدمات در بخش فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیاز به پشتیبانی مالی بسیاری قوی وجود دارد که این بخش هم وابستگی به بخش زیرساخت دارد و اوضاع خوبی در این زمینه نداریم و جریان انقلابی نهایتا دو درصد این فضا را در اختیار دارد.

در پایان این میزگرد، با حضور پدر و مادر شهید حدادیان، از فعالیت‌های برخی چهره‌های فرهنگی تقدیر به عمل آمد که در ادامه تصاویر آن آمده است:

سومین اجلاس ملی اصحاب عشق با موضوع «انقلاب اسلامی و اقتصاد مقاومتی»، با حضور فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از سراسر کشور از چهارشنبه ۲۸ آذرماه الی جمعه ۳۰ آذرماه در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات