نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: رئیس و مدیر کل دلسوز در جامعه کم داریم.

آیت الله سید احمد میرعمادی ظهر دوشنبه در نشست با فعالان بخش راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان در سخنانی با بیان اینکه یکی از خصوصیات دین اسلام مسئله ایجاد احساس مسئولیت و نوع دوستی میان انسان ها است اظهار داشت: اسلام دین محبت و مهربانی است و همواره تاکید دین اسلام بر خدمت و دلسوزی است.

رئیس و مدیر کل دلسوز در جامعه کم داریم

وی با بیان اینکه کاری که عوامل راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام می دهند برخواسته از نوعدوستی، محبت و دلسوزی است گفت: راننده اتوبوس مسئولیت جان ۳۰ تا ۴۰ مسافر و همچنین راننده ماشین سنگین باید مسئولیت بار خود را بپذیرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه همچنین کار عوامل راهداری و حمل و نقل جاده ای نیازمند دلسوزی است گفت: ویژگی پیامبر(ص) دلسوزی بوده و این در حالیست که ما در جامعه دلسوز کم داریم.

آیت الله میرعمادی تصریح کرد: ما در جامعه کارمند، رئیس و مدیر کل دلسوز کم داریم و این در حالیست که اگر دلسوز بودیم اقتصاد کشور ما امروز به این روز نبود.

وی با تاکید بر ضرورت خدمت خالصانه در جامعه و برای خدا کار انجام دادن تاکید کرد و گفت: این نوع خدمت بسیار ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به فعالیت عوامل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان در ایام اربعین بیان داشت: اقدامات صورت گرفته از سوی این عوامل بسیار ارزشمند بود و اگر عیب و نقصی در سال گذشته در این حوزه وجود داشت امسال شاهد رفع آن بودیم و هیچ گونه مشکلی برای تردد زائران وجود نداشت.

ضرورت احداث پروژه های چهارخطه در لرستان

آیت الله میرعمادی با اشاره تلاش عوامل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان برای کاهش تصادفات افزود: مسئله نگهداری جاده ها از جاده سازی بسیار مهم تر است و این امر موجب کاهش تصادفات در استان می شود.

وی همچنین بر ضرورت فرهنگسازی بین قشر راننده استان در رابطه با توجه به موضوع نماز مسافران تاکید کرد و گفت: باید راننده برای نماز و حقوق مسافران ارزش قائل باشد چرا که مسافر بر گردن راننده و راننده بر گردن مسافر حق دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد تاکید کرد: در این راستا رانندگان اتوبوس ها باید شرایط را به گونه ای فراهم آورند که زمینه برای اقامه نماز مسافران در جاده ها و مراکز بین راهی فراهم آید.

آیت الله میرعمادی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در استان لرستان در مقایسه با استان های دیگر کمتر شاهد احداث اتوبان و پروژه های چهارخطه هستیم گفت: در این رابطه باید تلاش صورت گیرد و اقدام به اجرای پروژه های راهسازی در استان شود.

انتقاد از وضعیت آزاد را خرم آباد - پل زال

وی با تاکید بر اینکه باید ایمن بودن حمل و نقل جاده ای در لرستان تضمین شود گفت: یکی از راههای تحقق این امر احداث این گونه پروژه ها بوده و اینکه در جاده ها و گردنه های خطر آفرین اقدامات جدی برای کاهش تصادفات صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه برای تبدیل لرستان به مقصد گردشگری باید ابتدا زیر ساخت های گردشگری در استان ایجاد شود گفت: این در حالیست که این زیر ساخت ها مانند جاده در استان فراهم نیست.

آیت الل میرعمادی در ادامه با اشاره به وضعیت آزاد را خرم آباد - پل زال بیان داشت: چرا باید آزاد راهی که هنوز چند سال از عمر آن نمی گذرد باید دچار مشکل شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از زیر ساخت های پیشرفت اقتصادی و گردشگری در استان جاده است گفت: جاده، آباد کننده بوده و طی این سال ها شاهد احداث پروژه های چهارخطه در استان بوده ایم اما باز در این حوزه نقص و اشکالاتی وجود دارد که باید رفع شوند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه مسئولان در فراهم کردن زیرساخت ها، پیشرفت گردشگری و ... ارزش قائل شوند و توجه لازم را در این حوزه داشته باشند گفت: اگر جاده احداث نشود عمران و آبادانی نیز نخواهیم داشت.

 

منبع: مهر

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات