امام‌جمعه موقت خرم‌آباد:

\امام‌جمعه موقت خرم‌آباد با تاکید بر اینکه امکانات ویژه و حقوق بیشتر مسئولان با مبانی اسلامی ما سازگار نیست، گفت: این زندگی متمایز چه مصیبتی است که مدیران ما گرفتار آن شده‌اند.

به گزارش لرستان خبر، حجت الاسلام قاسم متقی نیا در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای الغدیر خرم آباد ضمن سفارش به تقوای الهی اظهار داشت: سالگرد عملیات کربلای ۴ این عملیات منحصر به فرد، تاریخی و یگانه را گرامی می داریم.

حماسه آفرینی رزمندگان لرستانی در عملیات کربلای۴

وی با بیان اینکه نسل جوان باید بداند در عملیات کربلای ۴ چه رشادت هایی شده است، تصریح کرد: رزمندگان لرستانی در این عملیات حماسه ای آفریدند که ده ها سال در هر دانشکده نظامی پیرامون آن بحث می شود؛ یاد و خاطره شهدای این عملیات به ویژه شهدای لرستانی این عملیات را گرامی می داریم.

خطیب موقت جمعه خرم آباد با بیان اینکه روز گذشته چهلم شهادت شهید سید نورخدا موسوی بود که یاد و خاطره این عزیز را گرامی می داریم، تصریح کرد: همچنین یاد شهدای انقلاب، دفاع مقدس و شهدای حرم را نیز گرامی می داریم.

امنیت پروازهای آسمان ایران مدیون شهدای سپاه حفاظت هوایی است

حجت الاسلام متقی نیا با اشاره به سی و چهارمین سالگرد تشکیل ستاد حفاظت هواپیمایی سپاه گفت: امنیت به خصوص امنیت صنعت هوایی یک شاخص مهم، یک اعتبار جهانی و جزو هویت یک ملت و شاخصه ای رسا و بیانگر برای کارایی نظام است.

وی با تاکید بر اینکه حافظان امنیت صنعت حمل و نقل هوایی کشور باعث توسعه در همه ابعاد شده اند؛ یاد و خاطره شهدای حفاظت هوایی را گرامی می داریم و قدر دان زحمات آن ها هستیم، افزود: امنیت پروازهای آسمان ایران مدیون شهدای سپاه حفاظت هوایی است.

امام جمعه موقت خرم آباد ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت مسیح، به تبیین فرمایش رهبر معظم انقلاب در رابطه با فلسفه پذیرش مسئولیت در نظام اسلامی پرداخت و گفت: نگاهی که ایشان تبیین کردند از تبعات و مسئولیت پذیری اخروی پذیرش یک سمت منشا دارد نه رسیدن به طعمه و طعام. آن کسی که به دنبال طعام و دانه است نباید مسئولیتی را بپذیرد.

حجت الاسلام متقی نیا با اشاره به مبانی پذیرش پست و مسئولیت در نظام اسلامی بر اساس سیره عملی امام علی(ع) گفت: در جمهوری اسلامی مسئول و مدیری که زندگی او متمایز باشد و امکانات بیشتری دریافت کند با مبانی ما سازگار نیست.  

وی با بیان اینکه با هیچ جناح و شخص سیاسی خاصی کاری نداریم، وظیفه شرعی ماست که بیان کنیم، آقای عضو دولت، مجلس و قوه قضاییه از صدر تا ذیل، امکانات ویژه و حقوق بیشتر و خانه سازمانی و وام ها و ... با مبانی اسلامی ما سازگار نیست، تصریح کرد: رئیس عالی قوه مقننه، قضاییه و مجریه اگر در بین مردم زندگی کنید از قیمت ها و وضعیت معیشت مردم بیشتر آگاه خواهید شد.

امام جمعه موقت خرم آباد با تاکید بر اینکه خطاب خون دلم با اعضای مجلس و دولت است، آقای نماینده یک حقوق میگیری که به مردم خدمت کنی، این حقوق دوم کجایش شرعی است؟ ۴ نفر را مامور می کنند کار تو را انجام دهند که نمی دهند، این چه تبعیضی است؟ افزود: فریاد می زنیم والله این ها در پیشگاه خدا مقصر هستند. کج راهه و انحراف از جای کوچکی شروع می شود و سرانجام به انحراف نظام منجر می شود.

روش و دست فرمان مسئولان درست نیست

حجت الاسلام متقی نیا ادامه داد: رهبری با چه بیانی بگویند، در حضور و علنی نصیحت می کنند، حکم صادر می کنند، مطالبه می کنند و گله می کنند. این چه مصیبتی است که مسئولان گرفتار آن شده اند؛  با شخص خاصی کار نداریم، این روش و دست فرمان درست نیست. از مسئولان انتظار داریم بدون توجه به مطامع شخصی پیگیر این مسئله باشند.

وی همچنین به تصاویر پخش شده از قطع اشجار و درختان مثمر در سطح وسیع در یک روستا در استان اشاره کرد و افزود: ۱.۵ سال است مسئله امنیتی آن روی میز کسانی است که مسئولیت اساسی در این حوزه دارند، اما تدبیر نشد. چرا مسائل سیاسی، امنیتی و اجتماعی تدبیر نمی شود تا به اینجا برسد؟

انتهای پیام/

 

منبع:مهر

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات