یادداشت/ در برابر این همه محرومیت آیا مسئولیتی هست؟!

آری استان لرستان بیش از هر محرومیتی، از داشتن مدیران و مسئولانی محروم است که درد مردم را بفهمند! که فقر را چشیده باشند...نه آنها که با گفتن «میوه تا شب عید تا ۲۰ هزار تومان جا دارد!!!» نمک بر زخم مردم بپاشند.

به گزارش لرستان خبر، چندی پیش برای تدارک مقدمات یک کار فرهنگی به دفتر نماینده ولی فقیه، آیت الله میرعمادی مراجعه کردم؛ از همان ابتدای ورود متوجه شلوغی دفتر ایشان شدم تا نوبتم شود مجبور شدم مدتی را در سالن کوچکی منتظر بمانم.

آقایان و بانوانی پیش از من در همان سالن کوچک منتظر بودند تا نوبتشان شود و هر کدام درخواست خود را تحویل منشی دفتر دهند به امید اینکه به مشکلشان رسیدگی شود و گرهی از کارشان باز.

نوبت هر کس می شد جلو می رفت و درخواست خود را می گفت؛ من هم نظاره گر و شنونده مکالمات ردوبدل شده بین مراجعین و منشی دفتر بودم؛ پسرجوانی که درخواست مساعدت داشت برای گرفتن وامی 5 میلیونی!... زنی که از عهده مخارج زندگی با همسر بیمارش برنیامده و شاید دفتر امام جمعه را مأمنی یافته بود تا به آن پناه ببرد...و من هم حیرت زده از آن همه مشکل!

و اما چند روز قبل، درجلسه ستاد تنظیم بازار استان سخنانی بر زبان آورده شده که بیش از پیش محرومیت مردم لرستان را آشکار می کند.

آری! محرومیت از داشتن مدیرانی دلسوز که با درد مردم آشنا باشند؛ آقایانی که بر کرسی های مدیریت استانی تکیه زده اند آیا خبر دارند به یمن تلاش های بی وقفه شان!! که لرستان رتبه اول تورم کشور است؟؟ آیا خبر دارند لرستان سومین رتبه بیکاری در بین استان های کشور را دارد؟؟ آیا از گرانی وحشتناک در استان و هم چنین نبودیا کمبود نظارت دستگاه های دولتی مطلعند؟؟ یا شاید آنها هم چون رییس دولت مطبوعشان خیال می کنند در سوییس! مسئولیت گرفته اند و مدیرند؟؟!!

 استاندار می گوید: «نحوه نظارت بر بازار خوب بوده و تفاوت زیادی با نرخ‌های رایج در بازارهای استان‌های دیگر نداریم.»....آقای استاندار من از شمامیپرسم:«چرا نرخ بیکاری و تورم و گرانی و فقر و دیگر شاخص های استان لرستان را با دیگر استان ها نمی سنجید؟؟»

آقایان اصلا از دفاترشان بیرون می آیند تا وضعیت مردم را ببینند؟؟...یا نه!!شاید سفره های مردم را با سفره های خودشان قیاس کرده اند که کَکِشان از وضعیت موجود نمی گزد!!

آری استان لرستان بیشتر از  هر محرومیتی، از داشتن مدیران و مسئولانی محروم است که درد مردم را بفهمند! که فقر را چشیده باشند...نه آنها که با گفتن «میوه تا شب عید تا ۲۰ هزار تومان جا دارد!!!» نمک بر زخم مردم بپاشند...و نه اداره ای با نام استانداری که یکی از تیترهای برتر سایتش «قهرمانی تیم استانداری در مسابقات دارت انتخابی کارکنان دولت استان جهت اعزام به مسابقات قهرمانی کشور» است!!

آقایان ساکن ساختمان استانداری «باید» در ازای عملکردشان پاسخگو باشد! به تیم استاندار توصیه میکنم بهتر است  به جای تیکه انداختن به هم در توییتر و اینستاگرام، کمی به اوضاع مردم رسیدگی کنند یا حداقل آمارها را درباره شاخص های استان یک بار مرور کنند تا بدانند اینجا لرستان است!استان محرومیت...استان تورم...استان بیکاری...استان گرانی....!!

در برابر این همه محرومیت آیا مسئولیتی هست؟؟!!        

معصومه عباسی

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات