سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان از آتش سوزی در جنگل های منطقه بادله کوه در شمال این شهرستان طی شب گذشته خبر داد.

به گزارش افکارنیوز ، احمدعلی بهاور افزود: بر اساس گزارش دریافتی مبنی بر وقوع یک فقره آتش سوزی در جنگل منطقه بادله کوه مراتب به صورت ویژه و با آماده باش یگان های حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان و اعزام به منطقه جهت مهار و اطفا حریق اقدام شد.

وی یادآور شد: از ساعت ۱۹ شب گذشته عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان در منطقه مورد نظر حاضر و در ساعت ۲۴ آتش خاموش و مهار شد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان خاطرنشان کرد: دو اکیپ ۵۰ نفره شامل عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی همراه با تجهیزات و ادوات اطفا حریق شامل بیل، شن کش، آتش کوب، سم پاش فرقونی و فلکس بک به منطقه آتش سوزی اعزام شده بودند.

بهاور میزان خسارت وارده در پی وقوع این آتش سوزی را ۱۶۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: در پی وقوع این آتش سوزی ۳۰۰ متر مربع جنگل و ۳ اصله درخت بلوط از بین رفت.

وی با بیان اینکه علت وقوع این حادثه از سوی کارشناسان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان در دست بررسی است، اظهار داشت: همچنین در تابستان گذشته دو فقره آتش سوزی در مراتع ییلاقی طزره و بادله کوه به وقوع پیوست که در مراتع طزره ۲۷۰۰ مترمربع از مراتع در آتش سوخت.

وی خاطرنشان کرد: در پی این حادثه و در مراتع ییلاقی طزره ۳۰ درخت اروس و بوته های مرتعی شامل گون، درمنه و درختچه زرشک دچار حریق و آتش سوزی شده بودند.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان در خاتمه با تاکید بر اینکه حفاظت و پاسداری از عرصه های منابع طبیعی وظیفه همگان است، گفت: همشهریان می توانند هر گونه وقوع آتش سوزی و یا تخریب عرصه های منابع طبیعی در سطح شهرستان را با شماره تلفن گویای ۰۹۶۹۶ گزارش کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات