خواهر و برادر کوچولوی باهوش مادرشان را از مرگ در حمام پر از گاز نجات دادند. در واپسین لحظات عمر زن جوان، دختر و پسر کوچولو به دادش رسیدند و با تلاش بموقع پزشکان از مرگ حتمی نجات یافت.

به گزارش افکارنیوز، روز جمعه گذشته زن ۳۴ ساله ای به نام راحله برای شستن لباس ها به داخل حمام خانه اش رفت و در را نیز از داخل قفل کرد. پسر و دخترش نیز در خانه مشغول بازی شدند اما پس از چند دقیقه وقتی دختر کوچولو به سراغ مادر رفت و هر چه او را صدا زد جوابی نشنید دلواپس و نگران شد. مریم سریع سراغ برادرش رفت و وی را با خبر کرد.

ابوالفضل چند ثانیه ای مکث کرد و ناگهان به خواهرش گفت: «نکنه مامان توی حمام دچار گاز گرفتگی بشه» . آن ها یکبار دیگر هم مادر را صدا زدند اما باز هم جوابی نشنیدند.

مریم گفت باید به ۱۱۵ زنگ بزنیم. آنها شماره ۱۱۵ را گرفتند و موضوع را به اورژانس اطلاع دادند. دختر ۷ ساله و برادر ۹ ساله اش همسایه ها را نیز در جریان قرار دادند. با حضور نیروهای امدادی و همسایه ها، در حمام باز شد. حدس مریم و ابوالفضل درست بود. پیکر نیمه جان راحله بلافاصله به بیمارستان تربت حیدریه انتقال یافت و با انجام اقدامات لازم و تلاش پزشکان، این مادر جوان در حالی به زندگی بازگشت که اشک در چشمان دو کودکش حلقه زده بود.

«دهقان» رئیس آموزش و پرورش تربت حیدریه در این رابطه به شوک گفت: ابوالفضل و مریم باریک زهی دانش آموز مدرسه آمنه تربت حیدریه هستند و اقدام به موقع آن ها باعث شد مادرشان از مرگ حتمی نجات یابد. وی افزود: برنامه ریزی های لازم را انجام داده ایم تا با برگزاری مراسمی از این خواهر و برادر باهوش تقدیر کنیم چرا که این دو دانش آموز با تصمیم گیری درست در موقعیت بحرانی، مادر خود را از مرگ نجات دادند.

«عباسی» رئیس جمعیت هلال احمر تربت حیدریه نیز به خبرنگار شوک گفت: دو کودک با اطلاع از این که چه اقدامی در مواقع ضروری باید انجام دهند و آشنایی که آن ها با اورژانس ۱۱۵ داشتند توانستند جان مادر خود را در واپسین لحظات زندگی اش نجات دهند.

وی اظهار داشت: نقش آموزش و آگاه سازی شهروندان در همه سطوح برای پیگیری از وقوع حوادث و همچنین حساسیت درباره محیط پیرامون زندگی بسیار حساس و حیاتی است چرا که این دو دانش آموز از طریق برنامه ها و کلاس های آگاه سازی با شماره تلفن های ضروری و امدادی آشنا شدند و در این رابطه همه خانواده ها باید حساسیت و دقت نظر لازم را داشته باشند.

سرهنگ محمدامین شاهرخی، رئیس پلیس تربت حیدریه در این رابطه به شوک گفت: متأسفانه بی توجهی به نکات ایمنی باعث وقوع این حادثه شد چرا که نصب آبگرمکن در حمام و نشت گاز مسمومیت شدید زن جوان را در پی داشت.

وی با اشاره به این مطلب که اقدام به موقع و هوشیارانه مریم و ابوالفضل باید به عنوان الگو معرفی و از این دو کودک تقدیر شود، گفت: در کلاس های آموزش همگانی پلیس نیز ارائه نکات هشداری و آگاه سازی عمومی برای ارتقای سطح آگاهی و دانش شهروندان در سطوح مختلف مد نظر کارشناسان است و بی شک برگزاری این کلاس ها و آموزش شهروندان، بهترین، آسان ترین، کم هزینه ترین و مؤثرترین راه پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات