مدیر مسئول روزنامه آفتاب لرستان/ 3

مدیر مسئول روزنامه آفتاب لرستان گفت: در لرستان تحریریه مطبوعات مدیران روابط عمومی ادارات هستند و این مدیران روابط عمومی ادارات هستند که با رپورتاژ نه تنها صفحات را پر می کنند بلکه نشریات را وامدار خود می کنند که این یعنی همان چرخیدن بر مدار توسعه نیافتگی.

حامد احمدی در گفتگو با لرستان خبر گفت: رسانه مهم ترین ابزار برای انعکاس رخدادها و مسائل متفاوت امروزه است و این نقش کلیدی در تمام معادلات وارد است به گونه‌ای که اگر بزرگترین اتفاق در جهان بیفتد ولی به خبر تبدیل نشود انگار اتفاقی نیفتاده است و بالعکس.

 

 

وی ادامه داد: از این رو اهالی رسانه باید بهتر و بیشتر از نقش خود آگاه باشند و قدر لیاقت اجتماعی که به آنها داده شده بدانند چرا که انحراف رسانه بی شک انحراف جامعه را به همراه خواهد داشت و در صورتی که رسانه پویا، جویا و منضبط باشد می توان رنگ و روی توسعه را دید.

 

مديرمسئول روزنامه آفتاب لرستان اضافه کرد: شخصا معتقدم رسانه های لرستان متهمان ردیف اول توسعه نیافتگی استان هستند، چرا که در دوره های مختلف زمانی و در پیچ‌های تاریخی متاسفانه در استان هایی که رسانه مستقل و پویا وجود ندارد، توسعه نیافتگی همیشه وجود داشته است و اصولا تحریریه مطبوعات مدیران روابط عمومی ادارات هستند و این مدیران روابط عمومی ادارات هستند که با رپورتاز نه تنها صفحات را پر می کنند بلکه نشریات را وامدار خود می کنند که این یعنی همان چرخیدن بر مدار توسعه نیافتگی.

 

 

 

احمدی با اشاره به وضعیت رسانه های استان عنوان کرد: راهکار برون رفت کمک به استقرار غیر دولتی مطبوعات است. به نظر بنده خیلی از کسانی که به عنوان همکاران رسانه‌ای، رسانه‌های مکتوب در نشست‌های مختلف حضور پیدا می‌کنند بازاریاب‌های مطبوعات‌نماها هستند و حتی در نشست های خبری کمتر سوالات فنی شنیده می شود، به گونه ای که در بیشتر اوقات سوالات به صورت مرکب و پرحاشیه و بی هدف پرسیده می شود که نوع پرسش سوال ها نشان می‌دهد سوال کننده فاقد توان حرفه ای روزنامه نگاری است چرا که روزنامه نگار و خبرنگار را ابتدا از قلم و سپس از سوالات و زاویه دیدش می‌توان شناخت که با آسیب شناسی تمام این موارد دو نسخه را می توان برای مطبوعات بحران زده تجویز کرد .

 

 

وی اضافه کرد: راهکار اول این است که خانه مطبوعات خبرنگاران و روزنامه نگاران استان را در قالب‌های مشخص و معلوم و تعریف شده سازمان دهی کند و اجازه ندهد که هرکس با نام خبرنگار حیات رسانه‌ای استان را به خطر بیاندازد .

 

 

این فعال رسانه‌ای با اشاره به وظیفه خانه مطبوعات لرستان اظهار کرد: از آنجایی که خانه مطبوعات منتخب خود رسانه هاست بی شک در این زمینه می‌تواند با دقت بیشتری عمل کند اما اگر این نهاد صنفی از وظایف خود که مهمترین آنها صیانت از نظام رسانه ای است کوتاه بیاید و اجازه دهد هرکس با نام خبرنگار حرمت خبرنگاری را بشکند نتیجه رخدادها و اقدامات همان است که امروز در اوضاع به هم ریخته مطبوعات قابل مشاهده است.

 

 

 

وی ادامه داد: دومین تجویز برای این مریضی رسانه‌ای خود اتکا بودن اهالی رسانه است و اصولا اهالی رسانه باید بیشتر به اصل اقتصاد رسانه تکیه کنند و به جای تامین منابع مالی خود از طریق رپورتاژ باید با قلم فرسایی حرفه‌ای و تولید محتوای مطلبوب مردم را پشتیبان رسانه‌ای خود کنند که این مساله هم با اوضاع خاص استان به سختی امکان پذیر است اما در صورت به خرج دادن تدبیر مطمئنا  قابل انجام است.

 

 

 مديرمسئول روزنامه آفتاب لرستان گفت: متاسفانه در ارتباط این ادارات و رسانه‌ها در بسیاری موارد مشاهد می‌شود که منابع مالی دولت به عنوان بیت المال با درج و انتشار مطالب بی کیفیت و فاقد ارزش خبری حتی از جنس درست نویسی و انتقال مناسب پیام توسط برخی از مطبوعات در حال انجام است و متاسفانه روابط عمومی ادارات نیز به راحتی از کنار این مسئله می‌گذرد و حتی در پکیج رسانه‌ای خود اولویت بندی هم نمی‌کنند و به هر نشریه بی‌کیفیت و با کیفیت رپورتاژ اگهی می‌دهند.

 

 

احمدی با اشاره به وظیفه نظارت بر رسانه ها تصریح کرد: بنده پیشنهاد می‌کنم کمیته‌ای متشکل از نهادهای نظارتی تشکیل شود و میزان سفارش رپورتاژ و آگهی ادارات در نشریات را بررسی نمایند و مشخص نمایند چرا یک اداره در طول یکسال مالی بیشتر با یک یا دو رسانه خاص مراودات اقتصادی دارد و نشریات سفارش گیرنده اگهی نه تنها هیچگاه نقدی از آن اداره نمی‌کنند بلکه مجیزگو و حتی مدافع رفتار ناقص آن ادارات هم هستند.

 

انتهای پیام/

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • جواد

    آفرین به آقای احمدی که صحبتهاشون همانند نشریشون جالب بود

نظرات