پیش تر کرایه هر مسیر در خرم آباد 500 تومان توسط رانندگان از مسافران اخذ می شد اما با توجه افزایش 20درصدی نرخ کرایه ها بهای هر مسیر به 700 تومان افزایش یافت.

به گزارش لرستان خبر، افزایش قیمت کرایه تاکسی ها در خرم آباد در همان روز نخست اعتراض خیلی از شهروندان را به همراه داشت.

 

پیش تر کرایه هر مسیر در خرم آباد 500 تومان توسط رانندگان از مسافران اخذ می شد اما با توجه افزایش 20درصدی نرخ کرایه ها بهای هر مسیر به 700 تومان افزایش یافت که به دلیل نبود پول خرد در بازار، برخی رانندگان فرصت طلب از شهروندان بابت هر مسیر هزارتومان دریافت کردند.

 

 همین قضیه باعث اعتراض شهروندان شد که چرا شهرداری و شورای شهر که این قیمت را مصوب کرده اند پیش تر ملزومات این قانون را مهیا نکرده اند و جلوی افراد سود جو را نگرفته اند.

 

افزایش کرایه تاکسی

 

یکی از شهروندان خرم آبادی در گفت وگو با سفیرافلاک با ابراز نارضایتی از افزایش کرایه ماشین ها گفت: هر روز برای رفتن به محل کار مجبورم از سمت جنوب شهر به طرف شمال شهر بیایم که مسیر نسبتا طولانی است و متاسفانه خیلی از رانندگان هم به بهانه های نداشتن پول خورد به جای 700تومان،هزارتومان برای هر مسیر دریافت می کنند که تقریبا دوبرابر کرایه های قبلی است.

 

وی افزود: اگر بناباشد همین روال بدون هیچ نظارتی ادامه پیدا کند خیلی از شهروندان برای هر مسیر کوتاه باید کلی هزینه کنند تا به مقصد برسند.

 

این شهروند خرم آبادی گفت: خیلی از شهرهای بزرگ مانند تهران و مشهد تاکسی های داخل شهر مجهز به سیستم الکترونیکی هستند و نرخ کرایه ها براساس کیلومترشمار محاسبه می شود.

 

یکی دیگر از شهروندان خرم آبادی در گفت وگو با سفیرافلاک گفت: وسیله نقلیه ندارم و برای رفت و آمد از تاکسی استفاده می کنیم بچه هایم هم دانشجو و محصل هستند که روزانه هم در رفت و آمد هستیم.

 

افزایش کرایه ها

 

وی افزود: این افزایش کرایه ها نامناسب و نابه جاست چراکه خیلی از خانواده ها تنگ دست هستند و در این افزایش نرخ وضعیت معیشتی شهروندان را در نظر نگرفته اند که یک خانواده با چندین فرزند دانشجو و دانش آموز  روزانه چقدر باید بابت کرایه ها هزینه کند.

 

به گفته وی خیلی از رانندگان براحتی تخلف می کنند و بیش تر از آنچه که باید از مسافران کرایه دریافت می کنند که در توان خیلی از شهروندان نیست.

 

این شهروند خرم آبادی گفت: رانندگان براحتی حقوق شهروندی را زیرپا می گذارند و تخلف می کنند اما هیچ قانونی با آن ها برخورد نمی کند.

 

افزایش کرایه تاکسی00

 

محمد فتحی بیرانوند، رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری خرم‌آباد گفت: رعایت مفاد نرخ نامه ابلاغی توسط رانندگان ضروری است و عدم رعایت آن ها توسط رانندگان تخلف محسوب می شود.

 

وی اظهار داشت: افزایش نرخ کرایه وسایل حمل‌ونقل عمومی شامل تاکسی، اتوبوس، مینی‌بوس و آژانس‌های مسافربری می شود و تخطی رانندگان در رابطه با افزایش هزینه کرایه ها به بهانه‌های مختلف ازجمله نداشتن پول خورد و یا عدم اطلاع از نرخ‌های جدید پذیرفتنی نیست.

 

محمد فتحی بیرانوند

 

فتحی بیرانوند تصریح کرد: شهروندان در صورت نارضایتی از عملکرد رانندگان می‌توانند به صورت حضوری به عوامل گشتی و نظارتی مستقر در سطح شهر مراجعه و یا از طریق تلفن‌های 7- 33318034 شکایت خود را ثبت کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

 

به گزارش سفیرافلاک،باتوجه به ضعف سیستم اتوبوس رانی در خرم آباد بسیاری از خانوارها توان پرداخت افزایش دوبرابری کرایه تاکسی ها را ندارند و در این شرایط بسیاری با مشکلاتی می شوند.

 

امید می رود شهرداری خرم آباد و تبع آن سازمان تاکسیرانی مرکز استان هرچه سریعتر بتواند بسترهای پرداخت الکترونیکی را در تاکسی ها همانند سازمان اتوبوس رانی فراهم کند تا کمتر شاهد مشکلاتی از این دست باشیم.

 

انتهای پیام/

منبع: سفیر افلاک

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • رضا

    مگه در سابق کرایه هر مسیر در خرم آباد 450تومان نبود که راننده بعلت نبودن پول خرد 500تومان می گرافت حالا با افزایش 20درصد می بایستی بابت هر مسیر 600تومان باشد پس چرا 700تا 800تومان بابت هر مسیر تاکسیرانی قیمت گذاشته و راننده بعلت نبودن خرده 1000تومان می گیرند لطفا شورای شهر محترم رسیدگی کند

نظرات