ترقی:

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به گزارش اخیر ارائه شده از سوی رییس جمهور در تلویزیون گفت: گزارش اول آقای رییس جمهور حاکی از این است که دولت جدید بخشی از واقعیت های موجود کشور را به لحاظ منابع مالی و امکانات کاملا شناسایی کرده است.

به گزارش افکارنیوز ، حمیدرضا ترقی در ارزیابی خود از اولین گفت وگوی زنده تلویزیونی رییس دولت یازدهم، اظهار داشت: گزارش اول ایشان حاکی از وجود مشکلاتی درباره بودجه و منابع مالی کشور بود و با توجه به پیش بینی هایی که دولت قبلی داشت، این گزارش ها مبتنی بر واقعیت های کشور بود که دولت باید آن را اصلاح می کرد.

وی افزود: البته دولت قبل همین دیدگاه ها را داشت و معتقد بود آنچه مجلس تصویب کرد منطبق بر واقعیت نیست و مشکلات اجرایی زیادی می تواند به وجود بیاورد. این دولت به همان جمع بندی رسیده و به دنبال اصلاح آن است تا بتواند قابلیت اجرایی اش را بالا ببرد.

ترقی خاطرنشان کرد: در مجموع، گزارش اول آقای رییس جمهور حاکی از این است که دولت جدید بخشی از واقعیت های موجود کشور را به لحاظ منابع مالی و امکانات کاملا شناسایی کرده است و بر همان اساس، بودجه سال آینده را تنظیم می کند و راهکارهایی را در جهت حل مشکلات اقتصادی کشور تهیه خواهد کرد.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ادامه اظهار کرد: وقتی مصوبات دولت زمینه اجرایی به خود بگیرد و ما آثار و تبعات اجرا شدن آن را ببینیم بهتر می توانیم در مورد آن قضاوت کنیم ولی به هر ترتیب باید به آن به عنوان راه حلی که مبتنی بر یافته ها و داشته های موجود کشور است اعتماد کرد تا ببینیم آیا می تواند موجب رونق اقتصادی شود یا خیر.

وی همچنین در برابر این پرسش که" مطرح کردن اعداد و ارقام صحیح، حتی درباره کمبودها، نواقص و همچنین ارائه زمان بندی برای اجرای برنامه ها و مصوبات چقدر به پاسخگو و شفاف بودن دولت بویژه در افکار عمومی کمک خواهد کرد؟ " پاسخ داد: ارائه آمار صادقانه شاید در همه اوقات به نفع کشور نباشد، چراکه دشمنان می توانند از آن بهره برداری و استفاده منفی کنند.

ترقی ادامه داد: در حد ضرورت باید به بیان این مسائل اکتفا کرد. مردم ما خیلی کنجکاو این موضوع نیستند که همه اطلاعات دقیق بودجه کشور را، ولو اینکه دشمن از آن سوءاستفاده کند، داشته باشد. این اطلاعات در حد ضرورت مفید است.

رئیس مرکز امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی همچنین با بیان اینکه" در حال حاضر یکی از اثرات بی ثباتی اقتصادی در کشور ما ناشی از فشارهای تحمیلی و بین المللی است" ، تاکید کرد: تلاش دولت در جهت حل مشکلات اقتصادی می تواند در راستای حل فشارهای تحمیلی بسیار موثر باشد.

وی در پایان گفت: من فکر می کنم آنچه که دولت در جهت استراتژی برد - برد در عرصه بین المللی می خواهد دنبال کند، اگر بتواند آن را به نتیجه برساند نقش بسیار مهمی در حل مشکلات اقتصادی کشور خواهد داشت، مشروط بر اینکه دشمنان هم بتوانند یا بخواهند در جهت حل این مساله گام بردارند
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات