رئیس جمهور با تاکید بر اینکه کرسی های آزاد اندیشی که مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند را باید از زنگ گفت وگو آغاز کرد، گفت: آشنایی با قانون و قانون مداری از مدرسه آغاز می شود و در این محیط است که همه دانش آموزان با حقوق و تکالیف خود در جامعه آشنا می شوند.

به گزارش افکارنیوز ، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان دخترانه نمونه دولتی فاطمه الزهرا (س) واقع در منطقه ۱۸، یافت آباد تهران گفت: آغاز سال تحصیلی را به همه دانش آموزان، معلمان، فرهنگیان و خانواده هایی که به مدارس کشور برای آینده فرزندانشان چشم دوخته اند تبریک می گویم.

رئیس جمهور تصریح کرد: بی تردید بهروزی یک ملت در سایه خرد و علم است که علم چیزی جز انباشت تجربیات و خرد نیست؛ ما برای ایران آینده و آینده ایران در این مدارس باید تلاش کنیم.

روحانی با اشاره به اهمیت مدرسه به عنوان یک محیط اجتماعی برای فرزندان جامعه اسلامی گفت: محیط خانواده یک محیط عاطفی است و لذا کودک در این محیط با واقعیت های جامعه اش کمتر آشنا می شود. بنابراین اولین محیطی که فرزندانمان با جامعه واقعی نزدیک و آشنا می شوند محیط مدرسه است.

وی افزود: در این محیط است که دانش آموز هم سن و سالان خود و نیازها و عواطف گوناگون را مشاهده می کند و برای اولین بار تنوع انسان ها و نیازهای آنها را می بیند.

روحانی در ادامه گفت: نیازها و مطالبات همه انسان ها تقریبا بی پایان است و امکانات و منابع در هر جامعه آی محدود و اینجاست که تعارض مطالبات و خواست ها با امکانات موجود آغاز می شود، بنابراین در این شرایط نیاز به مقررات و قانون به وجود می آید.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اهمیت آموختن قانون و قانونمنداری در مدرسه تاکید کرد: آشنایی با قانون و قانونمداری از مدرسه آغاز می شود و در این محیط است که همه دانش آموزان با حقوق و تکالیف خود در جامعه آشنا می شوند.

روحانی در ادامه با توصیه به دانش آموزان و معلمان خاطرنشان کرد: دانش آموزان باید بدانند از حق آموختن به شکل مساوی برخوردارند و بدانند همه آنها صاحب احترام و کرامت هستند.

وی در ادامه گفت: دانش آموزان باید بدانند که همه از امکانات مدرسه به صورت مساوی برخوردارند و باز هم بدانند که همه آنها از حق یکسانی برای استفاده از عواطف معلم و مدیر بهره می برند.

رئیس جمهور تاکید کرد: همه معلمین و همه مسئولین آموزش و پرورش باید بدانند نگاهشان باید نسبت به دانش آموز یکسان باشد و به هیچ وجه نباید تفاوتی به نام نژاد، چهره، قیافه، و تعلق به گروه سیاسی در محیط آموزش و پرورشوجود داشته باشد.

ادامه دارد…
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات