ادعاهای کری کافی بود تا ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان به سرعت واکنش نشان دهد.

گروه سیاسی: جان کری وزیر خارجه آمریکا، در امارات متحده عربی به خبرنگاران گفته بود این ایران بوده که از پذیرفتن توافقنامه پیشنهادی گروه ۵+۱ در جریان مذاکرات هسته ای ژنو خودداری کرده است. وی مدعی شده است که علت به توافق نرسیدن با ایران در ژنو قادر نبودن طرف ایرانی برای پذیرش شرایط بدون هماهنگی های بیشتر با تهران بوده است!

به گزارش افکارنیوز ، همین ادعاهای کری کافی بود تا ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان به سرعت واکنش نشان دهد. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، در واکنش به اظهارات اخیر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در مورد دلیل به توافق نرسیدن طرفین در مذاکرات اخیر ژنو گفت: " بازی با کلمات نمی تواند اتفاقات بین پنجشنبه ساعت ۶ بعدازظهر تا شنبه ساعت ۵: ۴۵ بعدازظهر را تغییر دهد. " این جمله ای بود که ظریف بر روی توییتر خود قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان در یک پیام توییتری دیگر بدون آنکه مستقیما نامی از فرانسه ببرد، تاکید کرد که فابیوس پنجشنبه شب با نیمی از پیش نویس پیشنهادی آمریکا مخالفت کرده و جمعه صبح هم در این باره با خبرنگاران گفت وگو کرده است.


محمد جواد ظریف خطاب به کری نوشته است: " آقای وزیر، آیا این ایران بود که پنجشنبه شب، نصف پیش نویس آمریکا را زیر و رو کرد و جمعه صبح، علنا علیه آن صحبت کرد؟ "


ظریف در پیامی جداگانه بر روی صفحه توییتر خود، با تاکید بر اینکه ایران متعهد به مذاکرات سازنده بر سر برنامه هسته ای است، " تعامل از جایگاه برابر" را" کلید دسترسی به اهداف مشترک" عنوان کرده است.


در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات