با حضور مسئول کشوری صورت گرفت؛

به دنبال سفر رئیس سازمان حج و زیارت کشور به لرستان، سردبیر سفیرافلاک در حین پوشش خبری توسط رئیس دفتر استاندار لرستان مورد توهین و بی احترامی قرار گرفت.

به گزارش لرستان خبر، صبح امروز به دنبال سفر "اوحدی"، رئیس سازمان حج و زیارت  کشور به لرستان به‎منظور دلجویی از خانواده مهاجر الی‎الله  مرحوم "حاج رضا رحیمیان"، سردبیر و عکاس پایگاه اطلاع‎رسانی سفیرافلاک از طرف خانواده جان‎باخته، جهت پوشش خبری دعوت به عمل آمد.

 

علت این دعوت به آنجا بر می‎گردد که بعد از فاجعه منا، خبرنگاران این پایگاه خبری به‎طور مستمر پیگیر حال و روز بازماندگان و همین‌‌طور خانواده‎های جان‎باختگان و مفقودان بود به‎طوریکه خانواده مرحوم رحیمیان با خبرنگاران این رسانه آشنا بودند.

 

در این بازدید مسئول حج و زیارت استان و چند تن از خبرنگاران، اوحدی را همراهی می‎کردند.

بعد از دیدار و دلجویی از خانواده رحیمیان، اوحدی و همراهان وی از جمله خبرنگاران به سمت استانداری حرکت کردند تا در جلسه استاندار لرستان شرکت کنند.

 

خبرنگاران با ماشین سازمان حج و زیارت راهی استانداری شدند. پس از ورود رئیس سازمان حج و زیارت کشور و خبرنگارانی که به تعداد کمتر از انگشتان یک دست به اتاق استاندار و استقبال وی؛ "سجاد درویشی"، سردبیر و عکاس پایگاه خبری سفیرافلاک به پوشش خبری می‎پردازد که در همین حین از سوی رئیس دفتر استاندار لرستان، با بی‎احترامی مورد خطاب قرار می‎گیرد. متاسفانه برخورد این کارمند با بالارفتن صدای وی خطاب به خبرنگار در حضور رئیس سازمان حج و زیارت کشور و استاندار لرستان با کشیدن انگشتِ اشاره به سمت خبرنگار و گفتن این جمله که "تو بیا بیرون" ادامه پیدا می‎کند.

 

به‎طوری که توجه اوحدی و بازوند نیز به این حرکت جلب می‎شود.!!!!!!!!

 

در این حین مدیرکل روابط عمومی استانداری دخالت می‎کند. "بهرام رشیدنیا"، خبرنگار را صدا می‎زند و وی را برای صحبت با خود به بیرون دعوت می‎کند.

 

درویشی گفت: از آنجا که احترام ویژه‎ای برای رشیدنیا قائل بودم به درخواست وی مبنی بر گفت‎و‎گو در خارج از اتاق به بیرون رفتم ولی رفتار توهین‎آمیز رئیس دفتر استاندار ادامه پیدا کرد و حتی با دست مرا به عقب هل داد که متاسفانه در این بین مدیر کل روابط‎عمومی استانداری لرستان نیز هیچ عکس‎العملی به رفتار مذکور نشان نداد و همچنان مرا به بیرون از اتاق دوم نیز هدایت کرد و جالب‎تر اینکه زمان خروج من بدون آنکه به وعده گفت وگوی خود عمل کند درب را به روی من بست و رئیس دفتر استاندار خطاب به محافظین استاندار گفت: «این خبرنگار را بیرون بیاندازید. این آقا دیگر حق ورود به استانداری را ندارد.»

 

وی افزود: محافظین استاندار تا پایین ساختمان مرا همراهی کردند. از آنجا به بعد نیز توسط نیروی انتظامی استانداری تا بیرون ساختمان راهنمایی و حتی متهم به ایجاد سرو صدا هم شدم.

 

این چنین بود که یک خبرنگار و عکاس بدون هیچ دلیل منطقی مورد توهین و بی‎احترامی قرار می‎گیرد و متاسفانه از طرف هیچ کدام از حاضران حتی مدیر کل روابط عمومی استانداری که جز شورای اطلاع‎رسانی استان و همچنین عضو هیئت‎مدیره خانه مطبوعات و خبرگزاری‎های لرستان و در یک کلام از جنس رسانه می‎باشد، نه تنها حمایتی صورت نگرفت بلکه همکاری کامل و هماهنگی با کارمند مذکور را داشت.

 

متاسفانه جای خالی قانون حمایت از خبرنگاران در برابر توهین و بی‌احترامی‌های این‌گونه موجب شده است تا هر از چند گاهی شاهد رفتارهای این‌چنینی باشیم.

منبع: سفیر افلاک

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • حسینی

    به نظرم بقیه رسانه های استان باید در این قضیه ورود کنند چون با بی تفاوتی ممکنه این مورد برای دیگر خبرنگاران استان هم اتفاق بیفته

  • محمد مهدی

    واقعا اگر واقعیت داشته باشه متاسفم برای آقای رشیدنیا! رسالت و وظیفه خبری ایشون اقتضا میکرد که خنثی عمل نکنه! توهین مدیر دفتر به یک شخص نبوده به شعور جامعه خبرنگاری بوده!!!!

  • رضا

    این رییس دفتر یه بار هم بیمارستان شهید رحیمی رو بهم ریخت و با عنوان اینکه رییس دفتر استاندارم به مردم فحاشی میکرد. کسی نیست جلوی ای غول بیابانی رو بگیره

نظرات