تغییر در معادلات انتخابات مجلس خبرگان در لرستان؛

حجت الاسلام سید حامدطاهری فرزند مرحوم آیت الله حاج سید محمد طاهری خرم آبادی و نوه مرحوم آیت الله حاج آقا احمد طاهری به جمع کاندیداهای خبرگان رهبری لرستان پیوست

به گزارش لرستان خبر، در حالیکه این روزها خبر از رقابت نهایی 3 کاندیدا انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان لرستان است ناگهان اتفاقی رخ داد که معادلات انتخابات خبرگان رهبری در لرستان را کاملا به هم زد و یک نفر دیگر به کاندیدای خبرگان رهبری در لرستان اضافه شد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج سید حامدطاهری فرزند مرحوم آیت الله حاج سید محمد طاهری خرم آبادی  و نوه مرحوم آیت الله حاج آقا احمد طاهری در حوزه انتخابیه تهران بزرگ برای مجلس خبرگان ثبت نام نموده بود که پس از موفقیت در آزمون و تایید و اعلان از سوی شورای محترم نگهبان برای حضوردر انتخابات استان لرستان در خواست انتقال داد.

جلسه سادات طاهری  روز پنجشنبه مورخه 8 بهمن ماه جاری ساعت 21  با حضور حجت الاسلام و المسلمین حاج سید حامدطاهری (یادگار مرحوم آیت الله طاهری ره) در  بیت مرحوم آیت اله حاج سید احمد طاهری برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج سید حامد طاهری در این جلسه در مورد حضور خود در صحنه انتخابات لرستان فرمودند وظیفه ایست که بر دوش من نهاده شده علی رغم اینکه به جد قصدی برای حضور در این عرصه نداشتم شرایط به گونه ای رقم خورد که به این صحنه حاضر شوم اما ایستاده ایم و ثابت قدم هستیم و تصمیم گرفته ایم پای امام ، رهبر و انقلاب با تمام وجود بایستیم و هدف اصلی من تبیین خط اصیل امام و انقلاب است و هدف اول باید سر بلندی انقلاب باشد.

 

زندگی نامه

حجه الاسلام والمسلمین حاج سید حامد طاهری در شهریور 1356 ه. ش در شهر خرم آباد متولد و در خانواده ای روحانی در شهر قم پرورش یافت.

ایشان فرزند مرحوم آیت الله حاج سید محمد طاهری و نوه مرحوم آیت الله حاج سید احمد طاهری  از علما ی با نفوذ و سر شناس خطه لرستان  می باشند که بیت ایشان همواره ملجأ و پناه مردم درآن سامان بود.

پدر ایشان نیز از علمای برجسته لرستانی  ساکن در قم بودند و پس از رحلت والد مکرمشان با درخواست علما واصرار مردم خرم آباد، در شهر خرم آباد رحل اقامت افکندند و علاوه بر اقامه نماز جماعت به موعظه و تبلیغ و بیان مسائل و احکام دینی و نیز رسیدگی به امور مردم اشتغال داشتند. همچنین جد مادری ایشان نیز مرحوم حجه الاسلام والمسلمین حاج شیخ علی اصغر قاضی از روحانیون پر تلاش و باصفای خرم آباد بودند که در سنین جوانی دارفانی را وداع گفتند.

سید حامد طاهری پس از گذراندن تحصیلات مقدماتی به تحصیل علوم دینی در حوزه علمیه قم مشغول شدند و با سپری کردن دروس سطح حوزه علمیه به تحصیل دروس خارج فقه و اصول مشغول گردید و از اساتیدی همچون مرحوم آیت الله العظمی شیخ جواد تبریزی(مبحث صلات),حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی(مبحث حج), حضرت آیت الله شیخ مهدی شب زنده دار(مبحث طهارت)بهره بردند.

همچنین ایشان تاکنون به مدت 12 سال است در درس خارج اصول  و نیز خارج فقه حضرت آیت الله سید محمد رضا مدرسی یزدی از فقهای شورای نگهبان شرکت کرده است و موفق به نوشتن تقریرات درس اصول و بخش هایی از دروس فقه ایشان شده است که برخی از این آثار به چاپ رسیده است.

هرچند محوریت تلاش های علمی ایشان اشتغال به مباحث فقهی و اصولی بوده است اما ایشان در کنار این تلاش ها به تحصیل در رشته فلسفه در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی نیز همت گماشتند و مقطع کارشناسی ارشد را در این موسسه به پایان رساندند و هم اکنون مشغول نوشتن رساله دکتری در دانشگاه باقرالعلوم (ع) در شهر مقدس قم می باشند.

ایشان در کنار تحصیل سالهاست که به تدریس برخی دروس حوزوی و دانشگاهی اشتغال دارد که به برخی از آنها اشاره می شود:

تدریس کفایه الاصول مرحوم آخوند خراسانی –  فرائد الاصول شیخ انصاری - تدریس فلسفه اسلامی در قالب کتاب بدایه الحکمه مرحوم علامه طباطبایی –  کلام جدید -  مباحث معرفت شناسی و نیز مبانی معرفت دینی – تدریس فلسفه غرب در دانشگاه فرهنگ ومعارف اسلامی.

از دیگر فعالیت های ایشان پرداختن به تبلیغ وترویج  معارف دین و سخنرانی و اقامه نماز جماعت در ایام تبلیغی است. ایشان بیش از ده سال است در ماه مبارک رمضان و نیز برخی مناسبتهای دیگر تبلیغی به زادگاه خود شهر خرم آباد رفته و در مسجد و بیت پدری خود به تشکیل جلسات تفسیر و بیان مسائل و احکام شرعی می پردازند.

برخی سوابق پژوهشی ایشان از این قرار است:

رساله ای در باب حرمت غش (تقریرات درس آیت الله مدرسی یزدی از فقهای شورای نگهبان) که در کتابی با عنوان بررسی فقهی احکام رشوه،غش و کم فروشی به چاپ رسیده است .انتشارات کریمه اهل بیت زمستان 90.

مقاله ای با عنوان پژوهشی در مفهوم و حکم مفسد فی الارض(تقریرات درس آیت الله مدرسی یزدی) که در شماره 47 مجله حکومت اسلامی چاپ شده است.

رساله ای دراحکام نماز مسافر و نماز جماعت (تقریرات درس فقه آیت الله مدرسی یزدی) 

یک دوره تقریرات درس خارج اصول(تقریرات درس آیت الله مدرسی یزدی) که در حال تکمیل است.

مقایسه میان مکتب تفکیک و ایمان گرایی غربی(پایان نامه کارشناسی ارشد)

پیش از این آیت الله نیازی، شاهرخی و مبلغی نیز در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در لرستان تائید صلاحیت شده بودند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • بیرانوند

    حاج آقا حامد طاهری شخصیتی انقلابی هستند
    مرحوم پدر بزرگشان ملجا و پناه مردم لرستان بودند خداوند رحمتش کند

  • صابر

    رای دانشجویان خط امام و رهبری سید حامد طاهری

نظرات