نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

لرستان خبر: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: شهید مطهری یک شخصیت زمان‌شناس با بصیرت بود؛ لذا معلم نمونه معلمی است که زمان‌شناس و با بصیرت باشد.

به گزارش لرستان خبر از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام و المسلمين سيداحمد مير عمادي، امروز در مراسم تجليل از معلمان نمونه لرستان که در پرديس دانشگاه علامه طباطبايي خرم‌آ‌باد برگزار شد، با تبريک هفته ي معلم، گفت: ابزار معلم فقط کتاب و قلم و مدرسه نيست معلم از هر ابزاري که منجر به کشف حقايق و نشان دادن و پي بردن به حقايق مي‌شود بايد استفاده کند.

وي با بيان اينکه معلم برگزيده از ميان انسان‌هاي کامل است، در بيان خصوصيات انسان کامل افزود: انسان کامل از آفت علم که شامل کبر، غرور، حسادت، نسيان و گناه است به دور است.

حجت‌الاسلام ميرعمادي ادامه داد: انسان کامل از هرگونه آلودگي پاک و مبرا و از هرگونه فضائل و نيکي برخوردار است لذا ما بايد جايگاه معلم را در اين مسير جست‌وجو کنيم.

امام جمعه خرم‌آباد با تاکيد بر اينکه شأن و منزلت معلم نبايد پايين آورده شود چراکه معلم مظهر صفت علم خداست، اضافه کرد: خداوند متعال آن هنگام که آدم را آفريد به واسطه برخورداري آدم از علم بود که از ملائکه خواست در برابر او سجده کنند.

نماينده ولي‌فقيه در لرستان با يادآوري اينکه معلم فرهنگ اخلاق، اقتصاد و زندگي را مي‌آموزد و اخلاق و تربيت را منتقل مي‌کند لذا معلم نمونه کسي است که تربيت را قبل از تعليم مدنظر قرار دهد، خاطرنشان کرد: شهيد مطهري به‌عنوان الگوي معلمان از انديشه‌ بلند و عمل صادقانه برخوردار بود و در يک کلام انديشه وي بلند و عملش صادقانه بود.

حجت‌الاسلام و المسلمين ميرعمادي با بيان اينکه شهيد مطهري با عقلانيت و ديانت و خردورزي‌‌اش توانست روح اسلام را در جامعه زنده کند، تصريح کرد: شهيد مطهري يک شخصيت زمان‌شناس با بصيرت بود لذا معلم نمونه معلمي است که زمان‌شناس و بابصيرت باشد.

وي با بيان اينکه استاد مطهري در زمان حياتش با سه تفکر ماترياليسمف ليبراليسم و التقاطي که اسلام، ديانت و جوانان را تهديد مي‌کرد، مقابله کرد، ادامه داد: معلم نمونه رفتار و گفتارش يکي است، خيرخواه و دلسوز است و بدون هيچ چشم‌داشتي براي رشد و تعالي دانش‌آموزان تلاش مي‌کنند و به دانش‌آموزان بها و شخصيت مي‌دهد.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات