لرستان خبر گزارش می دهد؛

منطقه شهرک پارسیلون خرم آباد میزبان چندین تالار عروسی در اطراف خود می باشد که فضای صوتی منطقه را به یک سالن اجرای موسیقی زنده تا پاسی از شب تبدیل کرده اند

به گزارش لرستان خبر، شهر خرم آباد کم تر از 10 سال است که میزبان احداث تالارهای عروسی متعدد است و قبل از این تاریخ به جزء یک مورد، چنین عملکردی و کاربری در مرکز استان لرستان وجود نداشته است.

 

  

تغییر سبک زندگی و جمعیت بالای جوان در شهر خرم آباد و وجود مزایای رفاهی دیگر سبب شد که بسیاری از خانواده ها و زوج های جوان مراسم های شادی و یا سفره های زیارتی خود را در تالارهای خرم آباد برگزار کنند بنابراین به موازات نیاز مردم، تالارهای پذیرای در نقاط مختلف شهر قدم علم کردند.

 

49478384659092171566

یکی از نقاط شهر خرم آباد که جانمایی و احداث بسیاری از تالارهای شهر در آن دیده شده است، منطقه شهرک پارسیلون است که در سه کیلومتری جاده خرم آباد، الشتر قرار دارد و این مکان ها در چنین روزهایی پذیرای جشن ها و مراسم های گوناگون هستند.

 

 

دیدن مراسم عروسی و انجام کار خیر، برای هر بیننده و رهگذری خوش آیند و دلپذیر است اما انجام بعضی سنت های غلط و البته شکل گیری بسیاری از بدعت ها در مراسم های شادی تالارهای پذیرایی، سبب شده کام بسیاری از مردم شهرک پارسیلون بابت مزاحمت های موجود تلخ شود.

88754333093323329363

 

 

سجاد امینی از اهالی منطقه شهر پارسیلون در گفت و گو با لرستان خبر و در مورد مزاحمت مجموعه های پذیرایی حومه خرم آباد اظهار داشت: سه تالار بزرگ در نزدیکی شهرک پارسیلون وجود دارد که در بعضی موارد پذیرای جمعیت های دو هزار به بالاست.

 

وی افزود: بیشتر مراسم های این تالارها در شب برگزار می شود و با اینکه استفاده از آلات موسیقی در چنین مکان هایی ممنوع  می باشد اما صدای آهنگ استفاده شده در مراسم به قدری زیاد است که تا بامداد خواب را از چشم مردم منطقه ربوده است.

 

81449710-6178969

وی ادامه داد: مزاحمت این تالارها تنها به صدای ناهنجار آهنگ و موسیقی خلاصه نمی شود و در بعضی موارد شلیک گلوله و پرتاب مواد آتش زا با صدای زیاد در ساعاتی بعد از بامداد، مردم را وحشت زده از خواب بیدار می کند و حتی یکی از همسایه های خود ما به همین خاطر شکستگی عضو پیدا کرده است.

146144_0256d

 

وی با اشاره به دیگر مزاحمت تالارهای عروسی برای مردم شهرک پارسیلون گفت: معمولا بعد از پایان مراسم، کارناوال های شادی به راه می افتد و مسیر حرکتی بعضی از ماشین ها با صدای بوق گوش خراش از داخل شهرک پارسیلون است که سبب سلب آسایش می شود و کار یک شب و یا دو شب نیست و مردم منطقه به شکل ناخواسته میزبان همیشگی این رفتار غیر اجتماعی هستند.

 

 

تمرکز انواع مراسم در جایی همانند تالار و برگزاری جشن امری بدیهی است اما طبیعی تر از آن این است که به هیچ وجه  مراسم های شادی نباید مزاحمتی برای اهالی منطقه داشته باشد و به نظر می رسد اداره اماکن استان لرستان در این مسئله نقش نظارتی خود را به نحو مطلوب انجام نداده است.

 

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • گلدشتی

    دوستان شهرک پارسیلون خوبه تالار داریم وسط شهر تو گلدشت غربی یکیشون هست اخه کجای دنیا منطقه مسکونی تالار عروسی میزنن تازشم کجای دنیا تالار مسجد جفت همه وبیمارستانم جفتشون مردم به موسیقی مبتذل تالار گوش بدن یا اذان مسجد بعدشم ساعت یک که عروس مسبرن با صدای بوق های ناهنجار زیاد که سلب اسایش از مردم میکنه بخدا یعنی مسوولین شهری وقانون رو اینا نظارت نداره

نظرات