تصمیم AFC فاجعه بود

دروازه بان تیم ملی فوتسال گفت: با مشورت خسوس بازی در ایران را انتخاب کردم.

به گزارش افکارنیوز ، اسماعیل عباسیان بعد از آنکه با چونبوری تایلند به قهرمانی باشگاه های آسیا دست پیدا کرد به فوتسال ایران بازگشت و به تیم فرش آرای مشهد پیوست. عباسیان در مورد دلیل این تصمیم خود به خبرنگار ورزشی تسنیم گفت: زمان آغاز لیگ تایلند مشخص نبود و از سوی دیگر خسوس هم اعتقاد داشت بهتر است در ایران بازی کنم. پیشنهادهایی از کویت و قطر و یکی دو کشور آسیایی داشتم و در تایلند هم همه چیز برای بازگشتم هماهنگ شده بود اما خودم هم تصمیم داشتم امسال در ایران بازی کنم و بعد از آن بتوانم به یک تیم غیر آسیایی بروم. به همین دلیل و با توجه به مشورت خسوس بازی در ایران را انتخاب کردم و به فرش آرا پیوستم.

وی در مورد اینکه برای بازی در لیگ فوتسال مشکلی ندارد، تصریح کرد: مشکلی نیست، هم خودم و هم فرش آرا به کمیته فوتسال نامه زدیم و خسوس هم در این زمینه صحبت کرده و با لطف کمیته فوتسال می توانم در لیگ بازی کنم.

دروازه بان تیم ملی در مورد جام باشگاه های آسیا و اینکه با درخشش مانع قهرمانی گیتی پسند شد، اظهار داشت: به چونبوری تعهد داشتم و بخاطر تعهدم مجبور بودم بهترین عملکرد را برای این تیم تایلندی داشته باشم. البته تلاش اصلی من در این مسابقات برای حضور در تیم ملی فوتسال بود. قسمت بود در فینال به مصاف گیتی پسند برویم و آن ماجرای پنالتی ها پیش بیاید.

عباسیان ادامه داد: وقتی چونبوری قهرمان شد با پرچم ایران برای دریافت مدال رفتم، وقتی قهرمان شدیم ابتدا خوشحال بودم اما چند دقیقه که گذشت حس بدی پیدا کردم چراکه به هر حال این تایلند بود که تیم ایران را شکست داده بود.

وی در مورد اینکه موفقیت چونبوری مقابل گیتی پسند می تواند زنگ خطری در مواجهه فوتسال ایران با سایر رقیبان آسیایی باشد، عنوان کرد: کاملا با این موضوع موافقم. نه تنها ژاپن و تایلند بلکه ازبکستان هم در فوتسال خیلی پیشرفت کرده است. این سه کشور واقعا در آینده باعث دردسر فوتسال ایران خواهند شد، به ویژه با حمایتی که مردم و مسئولان این کشورها از فوتسال انجام می دهند اما این رشته در ایران مظلوم است. پخش تلویزیونی نداریم و حتی فینال جام باشگاه های آسیا پخش نشد در حالی که تایلند این کار را انجام داد.

دروازه بان تیم ملی افزود: زمانی که با چونبوری به تایلند رسیدیم ۱۵ هزار هوادار در ورزشگاه بود و یک ساعت و نیم طول کشید تا از فرودگاه خارج شویم اما در ایران حمایتی وجود ندارد و طبیعی است بازیکنان دلزده شوند. مگر ما با چه امیدی تمرینات سخت را پشت سر می گذاریم؟ چرا هیچ تقدیری صورت نمی گیرد؟ همین عدم پخش تلویزیونی سبب می شود اسپانسرها به سراغ فوتسال نیایند.

عباسیان درباره اینکه دلیل کم لطفی به فوتسال چیست به تسنیم گفت: فکر می کنم مشکل اینجاست که با همه این کم لطفی ها فوتسال موفق بوده است. وقتی ایران در آسیا سوم شد، بارها مسابقات پخش شد و علت یابی صورت گرفت اما زمانی که موفق می شویم بیشتر به فوتسال کم توجهی می شود.

وی در مورد اینکه در بازی چونبوری و گیتی پسند وسوسه نشده کم کاری کند، تاکید کرد: به هیچ عنوان؛ با تمام وجود بازی کردم. اکنون انگیزه من بسیار بیشتر شده و با آنکه پیش از این به تیم ملی دعوت شده بودم، اکنون با نهایت توان و انگیزه به دنبال این هستم که در آسیا و جهان با ایران قهرمان شوم چرا که معتقدم حتی توانایی قهرمانی در جهان را داریم. با تمام وجودم در اردوی تیم ملی حاضر شدم.

دروازه بان فرش آرا مشهد درباره تصمیم کمیته فوتسال AFC برای برگزاری دو سال یکبار جام باشگاه های آسیا گفت: این یک فاجعه است و نمی دانم AFC چه کاری انجام می دهد، من حتی با تایلند هم مکاتبه کردم که آنها هم اعتراض و از لابی خود در آسیا استفاده کنند چراکه این هم اتفاق بدی برای فوتسال است.

عباسیان درباره گروه ایران در گرند پریکس برزیل خاطرنشان کرد: واقعا گروه سختی است و از این سخت تر نمی شود اما به هرحال ما هم تیم ایران هستیم و حتی معتقدم برزیل و آرژانتین حساب ویژه ای روی ایران باز می کنند. شاید برزیل بعنوان قهرمان جهان کمتر تحت تاثیر ایران باشد اما آرژانتین و ژاپن به طور قطع از فوتسال ما ترس دارند. ایران توانایی دارد به جمع ۴ تیم و حتی فینال گرندپریکس برسد و امیدوارم روزی بتوانیم برزیل را هم شکست دهیم چراکه توانایی ایرانی ها بسیار زیاد است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات