رستمی:

نفر سوم رقابت های دسته ۸۵ کیلوگرم المپیک ۲۰۱۲ لندن گفت: نمی توانیم به تیم ملی بازگردیم، چون سیستمی که وجود دارد، قابل قبول نیست و نمی توان با این وضعیت بازگشت.

به گزارش افکارنیوز ، کیانوش رستمی دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۱۲ لندن که پس از این رقابت ها به دلایل مختلف از رفتن به تخته وزنه برداری باز مانده بود شب گذشته سرانجام طلسم را شکست و به بهانه رقابت های لیگ دوباره روی تخته بازگشت.

رستمی هرچند که عملکرد خیلی خوبی را از خودش به نمایش نگذاشت با این حال همان رکورد های ناچیزش هم برای صدر نشینی دسته ۸۵ کیلوگرم در رقابت های هفته دوم لیگ برتر کافی بود.

پس از پایان رقابت این دسته خبرنگار ورزشی فارس به سراغ وی رفته و گفت وگویی را با او انجام داد:

 رقابت در لیگ چطور بود؟

مسابقه خوبی بود و خود من خیلی وقت بود که روی صحنه مسابقات نرفته بودم و همین امر باعث شد تا چندین بار به روی تخته بروم و بیایم تا وزنه ها را مهار کنم. در واقع خیلی این مسابقات را مهم نمی دانستم تا بخواهم وزنه های خوبی را بزنم و بیشتر به این دلیل به روی تخته بازگشتم تا ورزشکاران دیگر روحیه بگیرند.

 اما رکورد هایت پایین بود.

همین مقدار هم کافی بود و همین اندازه بدانید که اگر لازم بود رکوردهای بسیار بیشتری را برای این رقابت ها به ثبت می رساندم.

 پس از مدت ها بازگشت به روی تخته وزنه برداری چه احساسی داشتی؟

خدا را شکر خوب بود. با اینکه تمرینات خوبی نداشتم اما باز هم امیدواری خوبی را در خودم می بینم و به این موضوع هم امیدوارم که هر زمان هر کاری را بخواهم می توانم انجام دهم و هر وزنه ای را بخواهم می توانم بلند کنم.

 اما در یک ضرب دو بار وزنه ۱۶۰ کیلویی را انداختی.

این هم جریان جالبی دارد چرا که توقع نداشتم مربی برایم کار را با ۱۶۰ کیلوگرم آغاز کند. نمی توانم از سوی دیگر با مربیانم در خصوص انتخاب وزنه ها جر و بحث راه بیندازم و مربی هر دستوری می دهد باید بگویم چشم. زمانی که دیدم نمی توانم وزنه ۱۶۰ کیلویی را بلند کنم خواستم تا پنج کیلوگرم به وزنه ها اضافه شود تا راحت تر کارم را انجام دهم.

 در دو ضرب چه اتفاقی افتاد؟

در دو ضرب هم با آغاز مسابقه با انتخاب وزنه ۱۹۰ کیلویی راضی نبودم چرا که در تمرینات ۲۰۵ کیلوگرم را به راحتی بلند می کردم اما در همان ابتدا ۱۹۰ کیلو را بلند کردم تا تیم عقب نیفتد و بتوانیم امتیاز کامل را کسب کنیم.

 پس از مشکلی که برای کوروش باقری به وجود آمد در بیمارستان حاضر شده و با او ملاقات داشتید.

خدا را شکر که حال باقری خوب بود و این وظیفه من تا به عیادت مربی سابقم بروم.

در خصوص بازگشت به تیم ملی چه صحبتی شد؟

به هیچ وجه در مورد ورزش و تیم ملی صحبتی نکردیم و وظیفه ام بود که به عیادت باقری بروم.

 آیا پس از رقابت های جهانی لهستان دوباره به تیم ملی بازخواهی گشت؟

مشخص نیست.

 دلت برای اردوهای تیم ملی تنگ نشده است؟

چرا واقعا تنگ شده و دوست دارم باز هم برگردم و تمرین کنم اما بیشتر دلم برای مدال جهان تنگ شده است تا اردوهای تیم ملی. ۲۰ روز دیگر مسابقات جهانی آغاز می شود و مسلما اگر من می رفتم صد در صد مدال جهانی برای من بود چرا که میزان آمادگی خودم را می دانم و مطمئن بودم این اتفاق خواهد افتاد اما متاسفانه اتفاقاتی افتاد که باعث شد از ورزش دلسرد شویم.

 یعنی اگر دعوت شوی با حضور باقری قبول می کنی به تیم ملی بروی؟

فکر نمی کنم چون با سیستمی که وجود داشت و دارد نمی توانیم بازگردیم. این سیستمی که برای ما برقرار کردند سیستم قابل قبولی نیست و نمی توان با این وضعیت بازگشت.

 برای کسب موفقیت های بیشتر، دو طرف نمی خواهید کوتاه بیایید؟

در این مدت چندین بار به تیم ملی دعوت شدیم اما ما باز نمی گردیم چون سیستم همان سیستم است و هیچ تغییراتی انجام نشده است.

 اما کسب مدال طلای جهان لازمه اش بازگشت به تیم ملی است.

با این وضعیت باید ورزش را کنار بگذاریم چراکه امیدی به بازگشت نیست.

 چه برنامه ای برای آینده داری؟

تمریناتم را انجام می دهم و بدنم را آماده نگه می دارم تا اگر اتفاقی افتاد بتوانم طی ۱۰ تا ۱۵ روز دوباره به اوج برسم و برای هر مسابقه ای خودم را آماده کنم.

در پایان صحبتی مانده است؟

همین که امسال نمی توانم به مسابقات جهانی بروم و برای کشور عزیز افتخار آفرینی کنم برایم بسیار سخت است اما امیدوارم مردم ناراحت نشوند و بدانند که چه اتفاقاتی در اردوی تیم ملی افتاد تا باعث شد ما از اردو باز بمانیم و خیلی راحت از این موضوع نگذرند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات