دورگه ها به تیم ملی کمک می کنند؛ ماهینی:

شعیب علی پناه: تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب مسابقات مقدماتی جام ملتهای آسیا به مصاف تایلند رفت و حریف را با نتیجه دو بر یک شکست داد.

به گزارش افکارنیوز ، شعیب علی پناه: تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب مسابقات مقدماتی جام ملتهای آسیا به مصاف تایلند رفت و حریف را با نتیجه دو بر یک شکست داد.

این نتیجه در حالی به دست آمد که ایران در ورزشگاه آزادی به مصاف تایلند رفته بود و انتظار جامعه فوتبال این بود که ایران با نتیجه بهتری حریف را شکست دهد. از سویی تیم کی روش بازی خوبی انجام نداد و بازیکنان با یکدیگر هماهنگ نبودند.

حسین ماهینی، مدافع پرسپولیس تهران یکی از بازیکنان فیکس ایران در بازی با تایلند بود. او که به جای خسرو حیدری در ترکیب تیم ملی ایران قرار گرفته بود، در اواسط نیمه دوم جایش را به مهرداد بیت آشور داد تا این بازیکن تازه وارد برای اولین بار پیراهن ایران را بر تن کند. با ماهینی در مورد تیم ملی و پرسپولیس صحبت کرده ایم.

در بازی با تایلند فرصت یافتی که در ترکیب اصلی تیم ملی قرار بگیری.

از آقای کی روش تشکر می کنم که به من فرصت داد در ترکیب تیم ملی قرار بگیرم. امیدوارم بازی مورد پسند او را انجام داده باشم.

پیش بینی می کردیم که کی روش از ابتدای مسابقه، بیت آشور را به زمین بفرستد.

کی روش سرمربی است و هر تصمیمی بگیرد ما باید اجرا کنیم. بیت آشور هم تازه به ایران آمده و مدت زیادی نیست که با تیم ملی ایران آشنا شده. طبیعی بود که او از ابتدای مسابقه به زمین نرود.

البته از نظر ما مهم نیست که چه کسی بازی می کند. مهم موفقیت تیم ملی است.

بیت آشور چطور بازیکنی است؟ بازی اش را می پسندی؟

کسی که در لیگ آمریکا بازی می کند و قبلاً به تیم ملی آمریکا دعوت شده، حتماً بازیکن خوبی است.
پیراهن شماره ۲ خسرو حیدری را بیت آشور پوشیده بود.

من در جریان جزئیات این موضوع نیستم.

تو موافق دعوت از بازیکنان دورگه به تیم ملی هستی؟

کی روش بهترین کار را می کند. او می خواهد از تمام ظرفیت های فوتبال ایران استفاده کند. بازیکنانی را که خارج از ایران بازی می کنند، به اردوی تیم ملی می آورد، اگر خوب باشند به آنها میدان می دهد و اگر خوب نباشند، آنها را کنار می گذارد.

نمونه اش دژاگه، قوچان نژاد و نظری. دژاگه و قوچان نژاد خوب بودند و حالا در ترکیب ثابت تیم ملی هستند، اما نظری که ضعیف تر از بازیکنان داخلی بود، دیگر به اردوی تیم ملی دعوت نمی شود. دورگه ها می توانند به تیم ملی کمک کنند.

تیم ملی هم که به زور تایلند را برد.

به زور نبردیم. ما یکی دو گل نزدیم. موقعیتهایمان خیلی خوب بود. حداقل باید دو گل دیگر می زدیم. تایلند باید با تفاضل چند گل شکست می خورد که این اتفاق نیفتاد. با این حال، مهم سه امتیاز بود و تفاضل گل خیلی مهم نیست.

قبول نداری که تیم ملی عملکرد خوبی نداشت؟

تقریباً همه بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم ملی قبول دارند که ما نسبت به گذشته، عملکرد خوبی نداشتیم. بازیکنان هماهنگ نبودند و همدیگر را براحتی پیدا نمی کردند. تیمی که به جام جهانی صعود کرد، خیلی قوی تر از این تیم بود. گرچه بیشتر نفراتش همان قبلی ها بودند. وقتی تیم ملی اردو نداشته باشد نتیجه اش همین می شود.

تیم ملی هماهنگی اش را از دست داده است. بازیکنان، سیستم کی روش را فراموش کرده اند. تا حالا دو بار اردوی تیم ملی لغو شده که این برای ایران که به جام جهانی صعود کرده، خوب نیست.

این همه هزینه کرده ایم و به جام جهانی رفته ایم، حالا به خاطر یک میلیارد تومان اردوی تیم ملی لغو می شود.

اگر اردوی پرتغال لغو نمی شد تیم ملی بهتر بازی می کرد؟

قطعاً این اتفاق رخ می داد. تمام کشورهایی که به جام جهانی صعود کرده اند، ریز برنامه شان تا جام جهانی را مشخص کرده اند و هیچ خللی هم در کارشان ایجاد نمی شود. ولی ما هر روز به یک مشکل جدید برمی خوریم. این برای خودمان بد است.

کی روش که ایرانی نیست. او بالاخره یک روز از ایران می رود. ولی اگر به او کمک کنیم که کارش را خوب انجام دهد، افتخاری که با تیم ملی ایران کسب می کند، برای ما می ماند و در آینده رزومه فوتبال خودمان می شود.

با این روندی که فوتبالمان دارد، گمان می کنی در جام جهانی چه نتایجی می گیریم؟

وقت زیادی تا جام جهانی نداریم. گذشته ها که گذشته و کاری نمی شود کرد.
ولی از این به بعد باید با جدیت بیشتری برنامه های تیم ملی را اجرا کنیم. نباید این موقعیت خوب را از دست بدهیم.

پرسپولیس فردا با داماش گیلان بازی دارد. در خصوص این مسابقه چه نظری داری؟

مسابقه با داماش برای ما حساس است. نیم فصل همین روزها تمام می شود و ما هرچه بیشتر امتیاز گرفته باشیم به نفع مان است. باید سعی کنیم در نیم فصل اول جایگاه خوبی در جدول داشته باشیم تا با انگیزه بیشتری به استقبال مسابقات نیم فصل دوم برویم.

حاشیه های اخیر مثل دعوای مایلی کهن و دایی و همچنین ماجرای محسن قهرمانی تاثیر منفی در نتایج شما می گذارد؟

ما کاری به این مسایل نداریم. خودم را می گویم که به کسی برنخورد. من بازیکن هستم. به کسی کاری ندارم. اگر سرمربی تیمم با کسی مشکل دارد، به من ارتباط پیدا نمی کند. دایی و مایلی کهن خودشان مشکل را حل می کنند.

بهتر است من به فوتبالم فکر کنم. ماجرای فساد فوتبال هم که این روزها بحث روز فوتبالمان شده، موضوعی است که باید تکلیفش روشن شود. امیدوارم در این ماجرا حق به حقدار برسد و اگر کسی کار خلافی انجام می دهد، دستش رو شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات