فرماندار شهرستان کازرون گفت: ساده زیستی از سنت های رایج مردم درامر ازدواج بوده که متاسفانه امروز کمرنگ شده است.

به گزارش افکارنیوز، الیاس محمدی در نخستین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان بیان کرد: مسائل فرهنگی در امر ازدواج بسیار مهم است ضمن اینکه آموزه های دینی ما همیشه به روز است و تا ابد پیشرو خواهد بود و در مسئله ازدواج نیز دین اسلام به جزء توجه کرده است.

فرماندار کازرون موثرترین عامل طلاق را ضعف در بنیه دینی و اعتقادی دانست و افزود: برگشت به آموزه های دینی و احیا امر به معروف و نهی از منکر راه گشای مشکلات ازدواج و خانواده هاست.

محمدی بیان کرد: عدم رعایت حریم بین زن و مرد در جامعه سبب متزلزل شدن پایه های خانواده و تاخیر در ازدواج جوانان شده است.

بر اساس این گزارش، در این نشست مقرر شد سند راهبردی ازدواج جوانان کازرون با مشارکت دادگستری، بهزیستی، دانشگاه و اداره ورزش و جوانان کازرون تدوین شود و ۲۴ مصوبه برای تسهیل در امر ازدواج به تصویب رسید که می توان به مهمترین آن که تهیه جهیزیه رایگان به زوج های بی بضاعت و برگزاری رایگان مراسم عقد تحت پوشش کمیته امداد با ۱۴ سکه در دفاتر ازدواج اشاره کرد.

همچنین برگزاری جشن تجلیل از خیرین و فعالیت حوزه ازدواج، برگزاری مشاوره رایگان، ارائه خدمات رایگان آزمایش ژنتیک درهفته ازدواج، تخفیف ۵۰ درصد برای پروانه ساخت مسکن درهفته ازدواج و تجلیل از زوج های موفق از دیگر مصوبات مهم این ستاد بود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات