بهتر است مواردی را که برای شما در ادامه ارائه می دهیم، رعایت کنید روش هایی که آسان است و مخارجی همه برای شما ندارد.

به گزارش افکارنیوز ، خیلی از شما در سال های اخیر راه و روش های شادابی پوست را دنبال کرده اید، اینکه با چه روش های جدید جراحی و لیزر می توانید جوان بمانید و خیلی از شما هم می گویید ما دیگر پوست مان چروک خورده و باید حتماً به پزشک مراجعه کنیم و با استفاده از علوم نوین به پوست مان برسیم، این درست، اما شمایی که هنوز سن تان کم است و شادابی را در پوست تان حس می کنید، می توانید با روش های طبیعی که البته به تایید پزشکان هم رسیده، جوانی را به خودتان تزریق کنید، پس بهتر است مواردی را که برای شما در ادامه ارائه می دهیم، رعایت کنید روش هایی که آسان است و مخارجی همه برای شما ندارد.

۱. آب بنوشید

روزانه حداکثر ۶ تا ۸ لیوان آب برای حفظ خاصیت ارتجاعی پوست میل کنید. روشی آسان که هیچ هزینه ای هم برای شما ندارد.

۲. روغن زیتون میل کنید

گنجاندن روغن زیتون را در سبد روزانه غذایی خودتان فراموش نکنید، حتماً سالادتان را با روغن زیتون میل کنید. روغن کنجد را همه فراموش نکنید. چرا که این دو روغن باعث شادابی و طراوت پوست می شود.

۳. پوست صورت مان مرطوب باشد

هر صبح از یک کرم مرطوب کننده با کیفیت به عنوان زیر ساختار آرایش استفاده کنید، طوری که پوست تان خشک نشود. این کرم ها، پوست های حساس را آرام و از قرمز شدن پوست جلوگیری می کند، زیرا کرم های مرطوب کننده تا حدود زیادی از به وجود آمدن خطوط که در طی روز با عادت های جمع کردن چشم و اخم کردن به وجود می آیند، جلوگیری می کند.

۴. شکر نخورید

شکر موجب پدید آمدن مکانیسم های پیری است. در واقع به خاطر قند است که افراد مبتلا به دیابت اغلب از پیری زودرس پوست خود شاکی می شوند.

۵. کرم ویتامین A فراموش نشود

هر روز کرم ویتامین A به صورت تان بزنید، تا پوست تان به بازیابی هر روزه برسد.

۶. روزی یک پرتقال بخورید

«خوردن یک سیب در روز، شما را از دکتر دور می کند» جمله ای که بارها شنیده اید، اما برای اینکه از چین و چروک در امان باشید، بایستی هر روز ۷۵ میلی گرم ویتامین C مصرف کنید. حالا این مقدار می تواند معادل یک پرتقال بزرگ، گریپ فورت، کیوی و یا نصف فنجان توت فرنگی باشد.

۷. آرایش تان را به روش صحیح پاک کنید

مقداری پاک کننده به روی پوست صورت بگذارید و آن را به آرامی با نوک انگشتان تان به صورت دایره ای به مدت حداقل یک دقیقه روی پوست ماساژ دهید. نه تنها پوست از آلودگی های لوازم آرایش پاک می شود، بلکه به گردش خون در پوست نیز کمک می کند. ماساژ صورت را به هیچ عنوان از دست ندهید.

۸. نان سفید و پاستان نخورید

بله درست خواندید، اگر شما جزو آن درصد از خانم هایی هستید که از دوران نوجوانی از آکنه صورت رنج می برید، پاستا زیاد میل نکنید، همچنین نان سفید، زیرا هورمونی تولید می کند که مسئول اختلال سبوم (sebom) پوست می شود.

خانواده سبز/ شماره ۳۷۵ و ۳۷۶/ شهریور ماه ۹۲/ بابک عباسی/ صفحه ۷۵
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات