کارشناس شبکه بهداشت و درمان بروجرد:

لرستان خبر: کارشناس نظارت بر امور درمان شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: تیم مراقبتی بیماران دیابتی همه روزه صبح‎ها با ارائه مشاوره‎های پزشکی، پرستاری و تغذیه به بیماران دیابتی، در درمانگاه تخصصی شهید چوبکار بیمارستان شهید چمران مستقر است.

به گزارش لرستان خبر، معصومه عسگرزاده عصر امروز در جلسه بررسی عوامل موثر در ابتلا به دیابت، اظهار کرد: تیم مراقبتی بیماران دیابتی همه روزه صبحها با ارائه مشاورههای پزشکی، پرستاری و تغذیه به بیماران دیابتی، در درمانگاه تخصصی شهید چوبکار بیمارستان شهید چمران مستقر است.

 

کارشناس نظارت بر امور درمان شبکه بهداشت و درمان بروجرد افزود: این تیم با بررسی وضعیت بیماران با کنترل آزمایشات و معاینات دورهای، در صورت نیاز بیماران دیابتی را به متخصصان مربوطه ارجاع میدهند.

 

وی عنوان کرد: افراد با مراجعه به مراکز بهداشتی - درمانی، پایگاهها و خانههای بهداشت و در صورت داشتن علائمی نظیر پرخوری، پرنوشی، پراداری و یا فشارخون و کلسترول غربالگری میشوند.

 

عسگرزاده تصریح کرد: در راستای پیشگیری و مراقبت، بیماران مبتلا به دیابت باید زخمهای کوچک و سطحی را هم جدی بگیرند، چرا که همین زخم‌ها نیاز به مراقبت‌های پزشکی دارند.

 

وی ضمن تأکید بر مراقبت کافی جهت بهبود سریع زخم­ها، افزود: در صورت ایجاد زخم یا تاول به هنگام کوتاه کردن ناخن از ته و یا پوشیدن کفش نامناسب، بیماران برای جلوگیری از ایجاد عفونت، با مراقبت کافی روند بهبودی و ترمیم محل زخم را تسریع بخشند.

 

وی تصریح کرد: بررسی روزانه پا شامل خشک کردن لای انگشتان پس از شستشوی پاها، معاینه پاها در مراجعات پزشکی، بررسی پاها از نظر هرگونه تاول، پینه، کنده شدن پوست و قرمزی از جمله نکات مراقبتی در این راستاست.

 

وی با اشاره به دیگر نکات مراقبی، افزود: استفاده از کفش‌های مناسب، دمپایی‌های جلو بسته در محیط خانه، جوراب‌های مخصوص افراد دیابتی، اندازه‌گیری قند، فشار و کلسترول خون بخش دیگری از این اقدامات است.

 

عسگرزاده تبعیت از رژیم غذایی مناسب، خوردن به موقع و به اندازه داروها یا تزریق داروهای تجویز شده در زمان مورد نظر، ترک سیگار و ویزیت منظم پزشکی را از دیگر اقداماتی دانست که در کنترل بیماری دیابت نقش انکارناپذیری دارند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات