برخی ها در داخل کشور خواسته و یا ناخواسته با اقداماتی که انجام می دهند در جبهه دشمن قرار گرفته و خود مروج فرهنگ مبتذل غرب بوده و یا به آن کمک می کنند.

فرهنگ مجموعه ای است که شامل آداب و رسوم، باورها، هنر، دانش، قوانین و اخلاقیات می شود.

امروز فرهنگ هر ملتی برای مردم آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به گونه ای که برای ترویج و حفظ آن تلاش زیادی می شود. کشور ایران به دلیل برخورداری از فرهنگ بسیار غنی و اصیل و تمدن چندین هزار ساله در سطح جهان مطرح است.

وجود معماری های درخشان از دوره های مختلف، نوع پوشش مردم و رفتار آنها در جامعه بیانگر فرهنگ غنی و ایران است.

« حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار اعضای شوراهای فرهنگ عمومی استان های سراسر کشور تاکید کردند: افراد فاضل و صاحبان اندیشه که به عنوان یک مسئولیت، متکفل و متعهد به تلاش در راستای اصلاح فرهنگ عمومی جامعه اسلامی شده اند، باید بر روی این مساله بسیار اساسی از فکر و ذهن و وقت خود، سرمایه گذاری کنند و ذوق، ابتکار، توانائی ها و مهارت های خود را برای به انجام رسانیدن این مهم به کار گیرند.

ایشان افزودند: ملل اروپایی که زمانی در قعر ظلمات جهل، خرافه و عقب ماندگی می زیستند و از علم و معرفت بی بهره بودند، ناگهان در کمتر از یک قرن، به برکت اصلاح فرهنگ عمومی، خود را از اعماق منجلاب، بیرون کشیدند، که اگر معنویت را کنار نمی گذاشتند، بدون تردید، زندگی آنها امروز به مراتب بهتر و نورانیت علم از آن ناحیه بیشتر بود. »

* تهاجم فرهنگی

اما متاسفانه امروز فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی در برخی از مواقع مورد تهاجم قرار گرفته است. تهاجم فرهنگی یکی از راه های جدیدی برای غلبه بر یک کشور است که امروز دشمنان انقلاب اسلامی ایران، از این شیوه برای مقابله با کشور استفاده می کنند.

در مقابل تهاجمات فرهنگی و جنگ نرم، مسئولان فرهنگی کشور باید برنامه های منسجم و خوبی را برای حفظ فرهنگ خود و ترویج آن داشته باشند. این در حالی است که تهاجم فرهنگی امروز سر از ادارات فرهنگی درآورده است.

* عکس باربی در لیوان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی

متاسفانه امروز در جامعه ایران شاهد تاثیر فرهنگ غرب در بین مردم به ویژه جوانان شده ایم. اما از همه اینها گذشته نفوذ فرهنگ غربی در بین دستگاه های اجرایی که ادعای فرهنگی بودن دارند، بسیار جای سئوال داشته و جالب توجه است.

طی جلسه ای در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب رسانه، روی میز این اداره لیوان هایی برای پذیرایی قرار داشت که تصویر روی آنها عکس باربی بود.

* دستگاه هایی که دم از فرهنگ اسلامی می زنند

متاسفانه وجود چنین تصاویری در لوازم مورد استفاده یک دستگاه فرهنگی که دم از فرهنگ اسلامی و ایرانی می زند، این دستگاه را زیر سئوال می برد.

باربی عروسکی است که با فرهنگ اسلامی و عرف ایران کاملاً تضاد دارد.

یکی از جوایز جشنواره جابربن حیان در استان زنجان بازی فکری بود که تصویر روی آن شخصیت های کارتونی مبتذلی است که فرهنگ غربی را ترویج می کند.

وجود و ارائه این جوایز آن هم توسط یک دستگاه فرهنگی و آموزشی در استان زنجان خود به نوعی بیانگر تهاجم فرهنگی غرب علیه کشور است.

اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان بدون توجه به تصاویر جوایز، آنها را به برگزیدگان جشنواره جابربن حیان در مقاطع ابتدایی داده است.

اداره کل آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه فرهنگی است که از نظر مردم جای مطمئنی برای تربیت کودکان به شمار می رود بنابراین این دستگاه باید بیش از سایر دستگاه ها به موضوع فرهنگ اهمیت دهد.

* شوخی گرفتن جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن

به نظر می رسد برخی دستگاه ها و به ویژه دستگاه هایی که خود متولی فرهنگ هستند هنوز تهاجم فرهنگی را جدی نگرفته اند.

با وجود هزاران شبکه تلویزیونی و هزاران سایت و… که در آنها فرهنگ غربی تبلیغ می شود به نظر می رسد کار برخی دستگاه های فرهنگی جای سئوال دارد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات