مدیرکل روستایی استانداری آذربایجان شرقی از معکوس شدن مهاجرت از شهرها به روستاها خبر داد.

  حسینی در همایش مشترک دهیاران، فرمانداران، بخشداران و شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان های اهر، کلیبر، ورزقان، سراب و خداآفرین که با حضور ۱۰ مدیرکل استانی در اهر برگزار شد از اهتمام ویژه دولت به عمران و آبادانی و ایجاد زیرساخت های لازم در مناطق روستایی خبر داد.

وی، گفت: آذربایجان شرقی بالاخص منطقه ارسباران با جاذبه های بالقوه گردشگری، پتانسیل های کشاورزی و دامی یکی از مناطقی است که می تواند در ارتقاء توانمندی های منطقه در جهت اشتغال پایدار از مهاجرت موثر باشد.

این مقام مسئول با اشاره به تغییر ذائقه مردم به مصرف گوشت سفید و ماهی و موقعیت مناسب آب و هوایی ایجاد مجتمع های پرورش ماهی در مناطق روستایی می تواند گامی موثر در جهت ایجاد اشتغال پایدار در منطقه باشد.

مدیرکل امور روستایی استانداری در قسمتی دیگر از سخنان خود بر ارائه ساز و کارهای لازم برای آموزش های عمومی در جهت مدیریت بر ساماندهی پسماند روستایی با مشارکت و همراهی دهیاران و شوراهای اسلامی روستایی تأکید کرد.

وی هدف از برگزاری این همایش را دریافت نقطه نظرات مردمی، بیان مسائل و مشکلات روستاها به صورت چهره به چهره با مسئولان دانست.

دراین همایش مدیرکل محیط زیست، شرکت گاز، راه و شهرسازی، توزیع برق، سازمان آب، آبفای روستایی، بنیاد مسکن، ثبت اسناد، دانشگاه علوم پزشکی، مدیرکل امور روستایی، فرمانداران اهر، کلبیر و بخشداران هوراند، سراب، کلیبر، خداآفرین حضور داشتند که به صورت رودرو دهیاران و نمایندگان شوراهای شهرستان مشکلات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات