مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۲ در عصر چهارشنبه - ششم شهریور خبر داد.

  دکتر حسین توکلی با بیان اینکه تعداد ۸۹۶ هزار و ۱۲۵ داوطلب در این آزمون ثبت نام کردند، گفت: آمار داوطلبان ثبت نام کننده نسبت به سال گذشته تعداد ۳۴ هزار و ۹۰ نفر کمتر است، در حالی که از سال ۶۷ تا سال ۹۱ همواره افزایش داوطلب را در این دوره ها شاهد بوده ایم.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۹۰ هزار و ۵۸ داوطلب علاقه مندی خود را به شرکت در رشته امتحانی دوم نیز اعلام کرده بودند، اظهار کرد: برای برگزاری آزمون جمعا ۹۸۶ هزار و ۱۸۳ کارت ورود به جلسه صادر شد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور درباره تعداد داوطلبان حاضر در جلسه آزمون، تصریح کرد: از تعداد داوطلبان ثبت نامی ۷۴۱ هزار و ۲۳۲ داوطلب معادل ۸۲.۷۲ درصد داوطلبان در جلسه آزمون حاضر بوده اند که از این تعداد ۷۱ هزار و ۳۷۸ داوطلب در جلسه آزمون کد رشته امتحانی دوم نیز حاضر بودند.

توکلی با اشاره به مجاز شدن ۳۶۲ هزار و ۹۳۸ داوطلب در این آزمون، گفت: از تعداد مجازین ۲۱ هزار و ۴۳۹ داوطلب در دو کد رشته امتحانی مجاز به انتخاب رشته شده اند.

وی با بیان اینکه ۲۹۰ هزار و چهار داوطلب اقدام به انتخاب رشته کرده اند، تصریح کرد: به عبارت دیگر ۷۹.۹ درصد داوطلبان اقدام به انتخاب رشته کرده اند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور درباره ظرفیت پذیرش دانشجو در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۲، اظهار کرد: ظرفیت پذیرش در این آزمون حدود ۱۰۰ هزار و ۱۰۰ نفر است که نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش یافته است.

توکلی با اشاره به تعداد داوطلبان انتخاب رشته کننده و ظرفیت پذیرش، تصریح کرد: بر این اساس حدود ۳۴.۵ درصد از افرادی که انتخاب رشته کرده اند در این آزمون پذیرفته می شوند. به عبارت دیگر می توان گفت بیش از یک سوم انتخاب رشته کنندگان در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پذیرفته می شوند.

آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۲ در بهمن ماه سال گذشته در ۴۴ شهرستان و ۱۱۵ حوزه امتحانی برگزار شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات