مقامات دولتی «سئول» ، پایتخت کره جنوبی در گزارشی اعلام کردند که در هشت ماه نخست سال جاری میلادی (۲۰۱۳) بیش از ۱۷۰ نوزاد در این شهر سر راه گذاشته می شوند.

  در برخی از کلیساهای این شهر جبعه هایی با عنوان « جعبه نوزاد» تعبیه شده اند تا والدینی که توانایی تامین هزینه زندگی فرزندی را ندارند، نوزاد خود را داخل این جعبه ها بگذارند.

مقامات کلان شهر سئول با اعلام این آمار اظهار داشتند که در این شهر تعداد نوزادان سرراهی نسبت به سال گذشته میلادی (۲۰۱۲) بیش از دو برابر شده است.

طبق آمار در فاصله ماه های ژانویه تا اوت سال جاری میلادی (۲۰۱۳) ، ۱۷۶ نوزاد توسط والدینشان سر راه گذاشته شدند و پیش بینی شده که این رقم تا پایان سال به بیش از ۲۵۰ نوزاد برسد.

« جئونگ یانگ – ران» یکی از کشیش های این شهر می گوید: افزایش تعداد نوزادان سرراهی به دلیل بازنگری در « قانون ویژه فرزندخواندگی» این کشور است که قوانین را برای فرزندخواندگی پیچیده تر و سخت تر کرده است.

وی افزود: پیش از بازبینی این قانون، به طور متوسط هر ماه دو نوزاد در کلیسای ما رها می شدند اما این آمار با اصلاح « قانون ویژه فرزندخواندگی» به ۱۶ نوزاد افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه کورین تایمز، این قانون سال گذشته با هدف حفظ حقوق این کودکان اعمال شد به گونه ای که والدین پیش از اقدام به انصراف از نگهداری از فرزندشان، هویت خود را افشا کنند تا به این ترتیب کودکان بتوانند پس از بزرگ شدن خانواده اصلی خود را پیدا کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات