مدیر کل بحران استان گفت: برای پیدا کردن موقعیت دقیق آنها، با مخابرات هماهنگ شدیم تا خط تلفن آنها را ردیابی کند.

به گزارش افکارنیوز ، خلیل ساعی گفت: ۲۰ شهریور  در پی تماس یک نفر با مرکز ۱۱۵، آستامال واقع در شهرستان ورزقان و اعلام گمشدن گروه هفت نفره خود در جنگلهای ارسباران، گروههای امداد و نجات و تکنسین های اور‍ژانس به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این فرد در تماس خود با اورژانس ۱۱۵، یادآور شده بود که وضعیت عمومی گروهشان چندان مساعد نیست گفت: گروه امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر و عوامل اورژانس در حال گشت زنی هستند.

ساعی با اشاره به اینکه برای پیدا کردن موقعیت دقیق آنها، کارگروه مدیریت بحران با مخابرات هماهنگی های لازم را انجام داده است گفت: متاسفانه رد یابی دقیقی از موقعیت آنها صورت نگرفته است.

مسئول روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ استان نیز با تائید این خبر گفت: عوامل اور‍ژانس ۱۱۵ پایگاه آستامال در پی تماس یک نفر با اورژانس سیه رود از توابع شهرستان جلفا، مبنی بر گمشدن گروه هفت نفره خود در جنگل های ارسباران، به روستای آستامال ما بین ورزقان و خاروانا اعزام شدند.

حبیب حسینقلی زاده یادآور شد: بخاطر صعب العبور بودن منطقه، امبولانس اور‍ژانس نتوانست گشت زنی را ادامه دهد و عوامل اورژانس و گروههای امداد و نجات با پای پیاده به گشت زنی خود در منطقه ادامه می دهند.

براساس این گزارش: این هفت نفر در یک جمع دوستانه، از دیروز به قصد گردش در مقبره سید جبرئیل آستامال وارد جنگل های ارسباران شده اند و تاکنون اطلاعی از آخرین وضعیت آنها در دست نیست.

ارسباران یا قره داغ، ناحیه ای کوهستانی با مساحت ۷۸۵۶۰ هکتار، در شمال استان آذربایجان شرقی و جنوب رودخانه ارس با وسعت بیش از ۷۰ هزار هکتار واقع شده است.

این ناحیه از شمال به رود ارس و از مشرق به مشگین شهر و مغان و از جنوب به سراب و اوجان و از مغرب به مرند و تبریز محدود است و شهرستان کلیبر را در بر می گیرد. ارسباران از سال ۱۹۷۶ توسط UNESCO منطقه ذخیره گاه زیست کرهه اعلام شده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات