یک کارشناس ارشد روان شناسی در بیرجند گفت: ناهمسانی فرهنگی بیشترین مشکل را در زوجین به وجود می آورد.

به گزارش افکارنیوز ، بهناز ذال با اشاره به اینکه همسان گزینی در ازدواج با پی بردن به تفاوت زیاد بین زوجین مشکل دار مطرح شد، گفت: همسان گزینی در ازدواج به معنی وجود تفاوت ­ها و شباهت­ های لازم بین زوجین است.

ذال گفت: زوج ­های دارای شباهت بیشتر، از همسانی بالاتری برخوردار هستند و سوال­ های زمان خواستگاری را دلیلی برای کشف شباهت­ های طرفین دانست.

وی با اشاره به اینکه همسانی در ازدواج به معنی شباهت در افکار، باورها، موقعیات و سطح اطلاعات زوجین است، گفت: تفاوت­ های زوجین باید مکمل هم باشد.

این کارشناس ارشد روان شناسی کشمکش ­های زوجین را دلیلی برناهمسانی اعلام کرد و گفت: انتخاب همسر براساس احساسات از جمله دلایل ناهمسانی است.

ذال با اشاره به اینکه ناهمسانی فرهنگی و طبقاتی زوجین را نمی توان از بین برد، افزود: ناهمسانی رفتاری زوجین در زمانی که زوجین به این ناهمسانی واقف باشند را می توان با کسب مهارت­ های رفتاری کاهش داد.

وی با اشاره به اینکه همسانی باید در ابعاد جسمانی، اجتماعی، فرهنگی و شناختی وجود داشته باشد، افزود: ناهمسانی فرهنگی بیشترین میزان مشکل را در زوجین به وجود می­ آورد.

این کارشناس ارشد روان شناسی گفت: ناهمسانی فرهنگی شامل تفاوت در آداب و رسوم، ارزش ­ها و باورها درباره ازدواج و نحوه زندگی است.

ذال با اشاره به اینکه ازدواج­ هایی که بر اساس هیجانات زوجین باشد، مشکل ساز است، گفت: ازدواج سنتی و مدرن با توجه به نگاه افراد متفاوت است.

وی اظهار کرد: در ازدواج سنتی، دختر و پسر به خواسته خانواده تن می­ دهند و یک سری مبانی سنتی مربوط به اجداد در آن حفظ می­ شود.

این کارشناس ارشد روان شناسی یکی ازمشکلات ازدواج سنتی را تقسیم نقش­ ها بین زوجین و طرز تفکر زوجین از نقش­ های یکدیگر دانست.

ذال لازمه ازدواج مدرن را توانایی برقراری ارتباط موثر زوجین با یکدیگر دانست و مهارت ارتباطی، عشق، اعتماد و تناسب زوجین با یکدیگررا شرط استحکام این نوع ازدواج اعلام کرد.

وی ازدواجی را که در آن زوجین بیشترین رضایت را از یکدیگر داشته باشند را ازدواج موفقی دانست.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات