مسئول آموزش عالی حرم امام حسین علیه السلام گفت: طی پروژه ای قرار است بعد از ۵ سال، بین الحرمین ۳ طبقه شود یعنی، زیرزمین، همکف و طبقه اول که با این کار زائر بیشتری در این فضا قرار می گیرد.

به گزارش افکارنیوز ، سید محمد بخاطی با اشاره به آخرین وضعیت توسعه حرم سیدالشهدا علیه السلام اظهار داشت: مرمت بین الحرمین را ایرانی ها انجام دادند و نتیجه خیلی خوبی هم داشت و آن این بود که طی آن سنگ فرش بین الحرمین تمام شد و آن را سنگ مرمر کردند.

وی با بیان اینکه قرار است بعد از ۵ سال کنده کاری شود و توسعه بین الحرمین را شاهد باشیم ادامه داد: طی پروژه ای قرار است بین الحرمین ۳ طبقه شود یعنی، زیرزمین، همکف و طبقه اول که با این کار زائر بیشتری در این فضا قرار خواهد گرفت.

بخاطی با بیان اینکه حرم امام حسین علیه السلام را توسعه دادند تصریح کرد: در این طرح فضای اداری حرم بیرون می آید و امور خواب و سکنه زائران به داخل صحن وارد می شود.

وی با بیان اینکه صحن عقیله بنی هاشم هم افتتاح شده اما هنوز کامل نشده است خاطرنشان کرد: اگر در وسط این صحن قرار بگیرید، حرم حضرت امام حسین، اباالفضل علیهماالسلام و تل زینبیه را می بینید، الان این سه مقام باز است و فقط حرم حضرت عباس علیه السلام چون ساختمانی جلوی آن قرار دارد دید ندارد.

بخاطی با بیان اینکه وسعت صحن عقیله بنی هاشم ۱۶ هزار متر مربع است گفت: توسعه حرم ها از بین الحرمین شروع شده است ولی متأسفانه هزینه این توسعه بالاست لذا ۳ ماه است دستور از نخست وزیر عراق داریم که مبالغ توسعه از حرم برداشت نشود بلکه از وزارت پرداخت شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات