رئیس مجلس با اشاره به جایگاه نامناسب ایران در میزان مرگ و میر و تصادفات گفت: مسئولان باید در جهت بهبود وضعیت نیروی انسانی، فرهنگ سازی و ترویج انضباط اجتماعی تلاش کنند.

به گزارش افکارنیوز، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (پنجشنبه ۴ مهرماه) در دیدار مسئولان اورژانس کشور با بیان اینکه اورژانس خوشبختانه در چند سال اخیر رشد و توسعه مناسبی پیدا کرده است، گفت: به طور حتم اگر مجموعه حوادث و تصادفات کنونی اگر با همین ملاحظات اورژانس و پلیس همراه نمی شد هم اکنون شاهد آمار تصادفات و مرگ و میر بیشتری بودیم.

وی با اعلام اینکه در شرایط کنونی تعداد مسافرت ها و خودروها سیر صعودی داشته است، افزود: خوشبختانه تعداد مرگ و میر با این افزایش ها، کاهش پیدا کرده که این موضوع نشان دهنده تدابیر مناسب و خوب از سوی مسئولان است.

رئیس مجلس با اشاره به جایگاه نامناسب ایران در میزان مرگ و میر و تصادفات تصریح کرد: مسئولان باید همراه با انجام امور جدید کارهای گذشته را هم سرعت بخشند از طرفی دیگر مسئولان باید در جهت بهبود وضعیت نیروی انسانی، فرهنگ سازی و ترویج انضباط اجتماعی تلاش کنند.

لاریجانی با تأکید بر اینکه به طور حتم برنامه های صداوسیما در کاهش تصادفات و مرگ و میر اثر داشته است، یادآور شد: از طرفی دیگر پلیس باید مراقبت های ویژه ای را در این رابطه انجام دهد. از سوی دیگر شاید لازم باشد ستادی برای جمع بندی قوانین و ساماندهی سازمان ها تشکیل شود لذا مجلس آماده تصویب قوانین حمایتی در این زمینه است همچنین مسئولان باید اصلاحاتی رادر ساخت خودرو انجام دهند.

وی ادامه داد: خوشبختانه مجلس در شرایط کنونی آماده است تا با ارائه پیشنهادات و تشکیل کمیته های کارشناسی در جهت تدوین و تصویب قوانین جدید و حمایتی اقدام کند.

رئیس نهاد قانون گذاری کشور با اشاره به مشکلات مالی و اعتباری حوزه اورژانس گفت: مجلس در شرایط کنونی می تواند با اصلاح ردیف هایی برای این حوزه، بودجه هایی را اختصاص دهد البته وزارت بهداشت نیز باید در لایحه بودجه بعدی اعتبارات مناسبی را برای این حوزه در نظر بگیرد.

لاریجانی با اشاره به حادثه اتوبان تهران- قم و کشته شدن تعدادی از هموطنانمان گفت: به طور حتم حادثه قم حادثه سنگینی بود، زیرا در یک لحظه رخ داد و آتش سوزی موجب کشته شدن تعداد کثیری از مردم شد. از طرفی دیگر با توجه به وسعت حادثه مسئولان باید پیگیری لازم رادر این رابطه انجام دهند.

در ابتدای این دیدار طالبیان رئیس اورژانس کل کشور با بیان اینکه سالانه حدود ۲۰ هزار نفر براساس تصادفات جاده ای جان خود را ازدست می دهند، گفت: براساس آمارها در هر دقیقه ۲ نفر و در هر روز حدود ۵۰ نفر به علت حوادث جاده ای جان خود را از دست می دهند و حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰ نفر نیز در سال به علت این حوادث مجروح می شوند که این آمارها از آمار تلفات و جراحت ها در جنگ تحمیلی که حدود ۲۱۳ هزار نفر بود بیشتر است.

وی با اعلام اینکه ایران در حوزه مرگ و میر جاده ای از ۱۷۸ کشور جهان در رده ۱۶۸ قرار دارد یادآور شد: براساس آمار ایران جزء ۱۰ کشور دنیا بوده که حوادث و تصادفات جاده ای آن بسیار بالا است.

رئیس اورژانس کشور با اشاره به تأثیرگذاری سه عامل خودرو، جاده و نیروی انسانی در بروز حوادث جاده ای گفت: هم اکنون حدود ۲۵ هزار کیلومتر جاده اصلی و بزرگراه و حدود ۱۲۶ هزار جاده روستایی و فرعی در کشور ایجاد شده اما متاسفانه در دولت های گذشته برای این جاده ها زیرساخت ها، امکانات مناسب دیده نشده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات