رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با بیان اینکه هر هفته کمیسیون های صدور مجوز مراکز مشاوره فعال هستند و پرونده ها را بررسی می کنند، گفت: هر هفته تعداد قابل توجهی مراجعه کنند داریم که مجوز این مراکز مشاوره صادر می شود و کسی در نوبت نیست.

به گزارش افکارنیوز ، عباسعلی اللهیاری افزود: هرکسی که با مراجعه حضوری به سازمان نظام روانشناسی تقاضای صدور مجوز مراکز مشاوره کند؛ پس ازطی فرآیند بررسی در کمیسیون ها، مجوز فعالیت وی صادرخواهد شد.

رییس سازمان روانشناسی و مشاوره با اشاره به اینکه در گذشته نیز این سازمان مجوز مراکز مشاوره را صادر می کرده است، گفت: از گذشته تا به حال مجوز ۳۰۰ الی ۴۰۰ مرکز مشاوره صادر شده است که مراکز مشاوره ازدواج نیز بخشی از آنها هستند.

وزارت ورزش و جوانان مدارک ثبت نام کنندگان مراکز مشاوره را در اختیار نظام روانشناسی قرار نداده است

وی با اشاره به اینکه مدارک افرادی که در سامانه ثبت نام الکترونیکی صدور مجوز وزارت ورزش و جوانان ثبت نام کرده اند تا کنون به سازمان نظام روانشناسی تحویل داده نشده است، اظهارکرد: اگر وزارت ورزش و جوانان مدارک ثبت نام کنندگان را در اختیار ما قرار دهد نیازی به مراجعه دوباره این افراد نیست، ولی درغیر این صورت این افراد باید مجددا با مراجعه حضوری به سازمان نظام روانشناسی اقدام به ثبت نام و تقاضای مجوز برای راه اندازی مراکز مشاوره کنند؛ البته سازمان پیگیر این موضوع است و قصد مکاتبه با وزارت ورزش و جوانان جهت اخذ مدارک ثبت نام کنندگان را دارد.

الهیاری با اشاره به اظهارنظر سازمان بهزیستی مبنی بر عدم توقف روند صدور مجوز توسط این سازمان، گفت: این امر خلاف قانون است و سازمان بهزیستی استناد به ماده ۲۶ آیین نامه می کند که مجلس شورای اسلامی این ماده را رد کرده است و اگر هر سازمانی غیرقانونی مجوزی اعطا کند، سازمان نظام روانشناسی به دیوان عدالت اداری شکایت خواهد کرد و مطابق قانون محکوم خواهند شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات