رئیس جمهور در پیامی به مراسم تجلیل از خادمان و فعالان گردشگری گفت: صنعت گردشگری به عنوان پل ارتباطی در ارتقای تعاملات و درک متقابل فرهنگ ها و سنت ها تاثیرگذار است.

به گزارش افکارنیوز ، حسن روحانی متن پیامی برای مراسم تجلیل از خادمان و فعالان صنعت گردشگری فرستاد که در این مراسم توسط مهدی حجت قائم مقام سازمان میراث فرهنگی قرائت شد.

در این پیام آمده است: در شرایطی که اقتصاد کشور نیاز به بهره گیری از سرمایه امید برای ایجاد رونق و رشد دارد، هرگونه تلاش برای بهره گیری از خرد جمعی و تدبیر راهگشا و شایسته تقدیر است.

در این پیام تاکید شده است که توسعه پایدار کشور مستلزم برنامه ریزی مدیریت و بهره برداری بهینه از منابع در اختیار است و یکی از مهم ترین زمینه هایی که با توجه به قابلیت های تاریخیف فرهنگی و محیطی کشورمان می تواند در روند توسعه ملی موثر واقع شود صنعت گردشگری است.

رئیس جمهور کشورمان تصریح کرد: این صنعت علاوه بر سودآوری اقتصادی و اشتغالزایی، حفظ هویت و پایداری فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی را به دنبال دارد و در جهان امروز که از افراطی گری، جنگ و خشونت رنج می برد، نیک اندیشان جهان باید دست در دست هم در جهت صلح، ثبات و آرامش تلاش کنند.

وی یادآور شد: پیشنهاد راه اندازی جریان جهانی علیه خشونت و افراطی گری که توسط جمهوری اسلامی ایران در اجلاس امسال مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارائه شد می تواند گامی مثبت در همگرایی برای این هدف والا باشد و صنعت گردشگری می تواند به عنوان پل ارتباطی در ارتقای تعاملات، همزیستی مسالمت آمیز و درک متقابل فرهنگ ها تاثیرگذار باشد.

روحانی یادآور شد: طی سال های گذشته به دلیل برخی مشکلات این صنعت نتوانسته جایگاه خود آن طور که شایسته ملت ایران است، بیابد و اکنون با توجه به فضای جدید جامعه و انتخاب گفتمان اعتدال از سوی مردم باید برنامه ریزی لازم در جهت گسترش و توسعه امر گردشگری بیش از پیش مورد توجه دست اندرکاران این حوزه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: گردشگری به عنوان یکی از موثرترین ابزارهای دیپلماسی عمومی در ایجاد ارتباط بین ملت ها و دولت ها و تقارب فرهنگ ها و برقراری صلح و دوستی وایجاد امید و نشاط است و به عنوان نماینده کشوری با قدمت و تاریخ و تمدن ۷ هزار ساله که همواره به نوع دوستی و احترام به حقوق بشر مشهور بوده است انتظار دارم به ترویج و توسعه این ابزار کارآمد اهتمام ورزیده شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات