بیست و پنجمن همایش بین المللی بیماری های کودکان از ۱۸ مهر به مدت ۵ روز با حضور مهمانان و کارشناسانی از آ مریکا، فرانسه و هلند در تهران برگزار می شود.

به گزارش افکارنیوز، نیما رضایی، مدیر بیمارستان مرکز طبی کودکان از نشست خبری هفته جهانی کودک و بیست و پنجمین همایش بیماری های کودکان گفت: در درمان بیماری های کودکان فقط درمان جسمی مدنظر نیست بلکه باید کودک از سلامت روحی و معنوی نیز برخوردار باشد.

گفت: از ۳ سال گذشته تلاش شده تا در مرکز طبی کودکان از وجود و حضور افرادی که به هر نحوی می توانند در ارتقا روحیه کودکان بیمار مؤثر باشند استفاده شود، ورزشکاران، هنرمندان از این جمله اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران به بیست و پنجمین همایش بین المللی بیماری های کودکان که از ۱۸ مهر به مدت ۵ روز در مرکز طبی کودکان برگزار می شود اشاره کرد و افزود: در کنار بیست و پنجمین همایش بیماری های کودکان مرکز طبی کودکان میزان هفته جهانی کودک، یازدهمین همایش طرفدارای کودکان، ششمین سمینار ایمونولوژی بالینی و نقص ایمنی و پنجمین همایش پژوهشگران جوان است.

دبیر بیست و پنجمن همایش بین المللی بیماری های کودکان ادامه داد: اتکا امسال مرکز طبی کودکان، برگزاری اولین سمینار پیشگیری از کودک آزاری است که قرار است این سمینار به مدت دو روز در ۲۰ و ۲۱ مهر برگزار شود.

مدیر بیمارستان مرکز طبی کودکان تصریح کرد: برای برگزاری بیست و پنجمین همایش بیماری های کودکان ۶ سالن به طور همزمان سخنرانی خواهند داشت و در دو سالن نیز ارائه پوستر خواهیم داشت که در سالن اصلی سخنرانان در مورد بیماری های شایع کودکان به سخنرانی خواهند پرداخت.

وی به مقالات تحقیقاتی، دستاوردهای جدید پزشکی، پنل اختصاصی صدای کودکان، کارگاه های فناوری و نمایش فیلم هیس با حضور کارگردان و بازیگران این فیلم اشاره داشت و افزود: پیش بینی می شود که شرکت کنندگان ما کمتر از ۲۴۰۰ سفر نباشند.

وی افزود: در هر روز از ایام برگزاری ما برنامه های فوق تخصصی خاصی در رشته های مختلفی چون غدد، گوارش، تغذیه، عفونی، شیر مادر و غیره خواهیم داشت که در افتتاحیه نیز وزیر بهداشت و معاونان بهداشتی نیز حضور خواهند داشت.

وی تعداد مقالات ارسال شده به دفتر همایش را بیش از ۵۰۰ مقاله عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۱۸۰ مقاله به صورت همایش پزشکی و ۱۵۰ مقاله به صورت پوستر ارائه شده است که شرکت در این همایش ۲۰ امتیاز بازآموزی برای پزشکان دارد.

دبیر بیست و پنجمن همایش بین المللی بیماری های کودکان افزود: ما میهمانان مختلفی از کشورهای آمریکا، فرانسه، هلند و کشورهای همسایه ایران به صورت متداول خواهیم داشت.

وی به ابعاد کودک آزاری پرداخت و گفت: کودک آزاری می تواند در ابعاد جسمی، روحی روانی، جنسی و غفلت مورد توجه قرار گیرد.

رضایی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر آمار و ارقام کودک آزاری در ایران و نیاز به برگزاری چنین سمیناری در هفته جهانی کودک افزود: گفتن آمار و ارقام تبعاتی دارد. البته آمار درستی در این باره نداریم ما فقط بحث پیشگیری از کودک آزاری را دنبال می کنیم.

دبیر بیست و پنجمن همایش بین المللی بیماری های کودکان به مسائل اخلاق پزشکی و اهمیت آن در چند سال اخیر اشاره داشت و گفت: ما مسائل مختلفی در زمینه اخلاق پزشکی همچنین تشکل کمیته حمایت تسکینی، کنترل درد و غیره برگزار کرده ایم و چون فضای بیمارستان را مناسب دیدیم تصمیم گرفتیم تا در زمینه کودک آزاری و جنبه های اخلاقی و حقوقی آن اقدام کنیم و سنگ بنایی باشیم در فرهنگ سازی و آموزش مواجهه با کودک آزاری.

وی افزود: ما باید اطلاع رسانی کنیم و فضا را بازتر کنیم در عین حال که نمی شود انکار کرد که کودک آزاری داریم.

مدیر بیمارستان مرکز طبی کودکان تصریح کرد: ذکر خیلی از مسائل خیلی راحت نیست و صحبت در مورد موضوع کودک آزاری با توجه به بافت فرهنگی کشور اصلاً ساده نیست. ما باید کاری کنیم که هم پیشگیری و هم راه حمایت را به افراد و جامعه توضیح دهیم.

وی افزود: خط قرمزها را خود ماها تعیین می کنیم و اینکه بتوان این خطوط قرمز را جابه جا کرد درست مثل پازل است و اهدافی که این سمینار ۲ روزه پیشگیری از کودک آزاری دارد درست مثل قابلیت تغییر این خطوط است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات